خودکفایی ۷۰۰ هزار خانوار در کشور با طرح های اشتغال زایی کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بیش از ۷۰۰ هزار خانوار در کشور که با طرح‌های اشتغال زایی و توانمندسازی در دو دهه گذشته خودکفا شده‌اند، از پوشش این نهاد خارج شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  در همایش آنلاین "خدمت کریمانه" در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد گفت: این تعداد که با طرح‌های اشتغال زایی در سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۷ توانمند شده‌اند، اگر هنوز زیرپوشش این نهاد بودند باید سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال مستمری به آن‌ها پرداخت می‌شد.
 
او افزود: کمیته امداد یکی از نهاد‌هایی است که ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام راحل تاسیس شد و  بیش از ۴۰ سال در محرومیت‌زدایی و کرامت انسانی برای اقشار محروم جامعه گام‌های بلندی برداشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: این نهاد رفع مشکل اشتغال خانگی را در برنامه‌های خود قرار داده است به طوری که ۵۵ درصد از مدد جویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و مادران نقش مهمی در اشتغال زایی خانواده‌های خود خواهند داشت.

بختیاری از اشتغال زایی ۲۰۰ هزار نفر امسال، به همت  کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور خبر داد و بیان کرد: این تعداد ظرفیت خوبی به منظور توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: این در حالی است که کمیته امداد برای دو قشر سالمندان و افراد دارای بیماری صعب‌العلاج به صورت مستمر و تا آخر عمر خدمات ارائه می‌دهد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.