افزایش شمار قربانیان انفجار بیروت به ۱۷۱ نفر

وزارت بهداشت لبنان از افزایش شمار قربانیان بندر بیروت به ۱۷۱ نفر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، وزارت بهداشت لبنان امروز اعلام کرد شمار قربانیان بندر بیروت به ۱۷۱ نفر رسیده است. این در حالی است که شمار مفقودان بین ۳۰ تا ۴۰ نفر رسیده است.

این در حالی است که روز گذشته مروان عبود، فرماندار بیروت تعداد کشته‌شدگان انفجار مرگبار سه‌شنبه را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام کرده و گفته بود تعداد زیادی همچنان مفقود هستند.

از سوی دیگر، انفجار‌های بیروت و خسارات ناشی از آن، بر صحنه سیاسی لبنان نیز اثر گذاشته است؛ بطوری که روز گذشته حسان دیاب، نخست وزیر لبنان استعفای کابینه دولت را اعلام کرد.

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان، در سخنانی گفت: باید کشور به سوی «شفافیت» پیش رود و اکنون زمانی است که باید «بسوی مردم برگردیم» و در همین راستا دولت لبنان استعفای خود را اعلام می‌کند.

او در ادامه افزود: اکنون پارلمان لبنان که برخی از اعضای مسیحی او هم استعفا داده‌اند، باید نخست وزیر جدید این کشور را معرفی کند. این در حالی است که بسیاری از معترضان اختلافات دینی میان جناح‌های سیاسی در پارلمان را یکی از ریشه‌های مشکلات لبنان می‌دانند.

پیش از استعفای دولت، وزرای اطلاع رسانی و محیط زیست لبنان نیز استعفای خود را اعلام کرده بودند. روز یکشنبه رسانه‌های خبری اعلام کردند «منال عبدالصد» وزیر اطلاع رسانی لبنان از سمت خود استعفا داده است. ساعاتی بعد هم رسانه‌ها گزارش دادند «دمیانوس قطار» وزیر محیط زیست لبنان نیز استعفای خود را اعلام کرده است.

منال عبدالصمد، وزیر اطلاع رسانی لبنان پیشتر در گفتگو با الجزیره اعلام کرده بود: در صورتی که تحقیقات محلی به نتیجه‌ای نرسد، ما طرح تحقیقی بین المللی را به هیئت وزیران ارائه خواهیم داد.

او گفته بود: اگر تحقیقات محلی ظرف ۵ روز نتیجه ندهد، مسأله تحقیقات بین المللی را مطرح خواهم کرد.
«منال عبدالصمد» همچنین اعلام کرده بود استعفای من از دولت در هر لحظه‌ای در صورتی که نتوانم حقوق شهروندان را استیفا کنم، وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار