خُلق تنگ یا افسردگی؛ چالش مردم در روز‌های تلخ کرونایی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: افرادی که در روزهای شیوع کرونا غمگین هستند دچار اختلال سازگاری، خلقی و یا اضطراب شده اند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم بختیاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: کرونا درمان و یا واکسن مشخصی ندارد و این موضوع به میزان قابل توجهی ترس و دلهره در افراد ایجاد کرده است. در مواردی که برخی از افراد پیش از کرونا پیش زمینه و یا زمینه هایی از اختلال افسردگی و یا وسواس داشته اند، باید همچنان درمان های دارویی و یا روان درمانی را ادامه دهند.

او ادامه داد:  علل افسردگی معمولا ناشناخته است .افسردگی به عوامل متعدد روانشناختی، زیستی و مغزی وابسته است. به طورکلی بنظر می رسد افرادی که در حال حاضر دچار خلق تنگ و غمگین هستند اگر سابقه اختلالات روحی و روانی نداشته و دوره هایی از بیماری را تجربه نکرده باشند و فقط بعد از پاندمی کرونا و بحران های آن رنج می برند با اختلال سازگاری، خلقی و یا اضطراب مواجه هستند که این موارد خیلی به درمان های تخصصی نیاز ندارد.


بیشتر بخوانید

بختیاری گفت:  بیشترین نکته ای که عموم مردم در دوران پاندمی کرونا با آن روبرو هستند، اختلال سازگاری یا خلق افسرده است به این معنی که نسبت به یک تغییر سخت در زندگی، واکنش به یک مسئله و بحران از خود نشان می دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
امان از کرونا