مدیر شبکه بهداشت درمان ماهشهر:

ساخت بیمارستان فوق تخصصی نیاز بندر ماهشهر است

شنبدی گفت: ساخت بیمارستان فوق تخصصی نیاز بندر ماهشهر است و بیمارستان بندر امام خمینی (ره) ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد شنبدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با بیان اینکه ساخت بیمارستان فوق تخصصی نیاز ۵ سال آینده این شهرستان است، گفت: بیمارستان بندر امام خمینی (ره) ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او با بیان اینکه بندر ماهشهر تنها شهرستانی بوده که بیمار کرونایی اعزامی به مرکز استان نداشته است، افزود: وضعیت سفید این شهرستان بسیار شکننده است و باید برای پیک دوم شیوع ویروس کووید ۱۹ آمادگی لازم را داشته باشیم.

شنبدی بازپس‌گیری ساختمان بیمارستان شهدا را اقدام بسیار بزرگی عنوان و بیان کرد: دادستان، رئیس دادگستری و فرماندار بندر ماهشهر در این مسیر پیگیری و همکاری بسیار خوبی کردند، چراکه یک سرمایه بزرگ ملی مورد تصرف قرار گرفته بود که با وجود مشکلات بسیار و تهدید‌های فراوان از این ساختمان خلع ید گردید و این سرمایه بزرگ به مردم بازگردانده شد. ضمن اینکه این ساختمان کاربرد آموزشی، درمانی خواهد داشت و سرمایه بزرگی برای بهداشت و درمان شهرستان به شمار می‌رود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر در ادامه به تشریح وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان پرداخت و ادامه داد: اواخر اردیبهشت وارد پیک کرونا شدیم و شیوع این ویروس اواخر خرداد ماه به اوج خود رسید، اما هیچ بیماری به دلیل نبود تخت پشت در بیمارستان‌ها نماند و کادر درمانی و پرستاران نیز از جان مایه گذاشتند.

این مقام مسئول اظهار داشت: بحمدالله با یاری خدا و کمک و همراهی مردم از آن پیک سنگین و طاقت‌فرسا خارج شدیم، به طوری که هم‌اکنون کمتر از ۳۰ بیمار در بیمارستان‌های معرفی و نفت بستری هستند که عمده بیماران نیز در بیمارستان نفت شهرک بعثت بستری شده‌اند.

او تصریح کرد: احتمال وقوع پیک دوم وجود دارد، به همین دلیل باید آمادگی لازم را حفظ کنیم. هنوز در خطر هستیم و کرونا در کمین ما است. باید تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی را بیشتر و بروز کنیم. در این زمینه باید تخت جدید آی‌سی‌یو اضافه و تجهیزاتی همچون اکسیژن‌ساز، ونتیلاتور و … خریداری شود.

محمد شنبدی با ارائه آمار بیماران کرونایی در این شهرستان بیان داشت: تعداد کل بیماران بستری از آغاز شیوع این ویروس یک هزار و ۸۰۰ نفر، تعداد کل بیماران مثبت سرپایی یک هزار و ۱۲۰ نفر و هم‌اکنون نیز ۳۰ نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. البته بندر ماهشهر در بحث بیماری کرونا معین شهرستان‌های امیدیه، هندیجان، رامشیر بود و علاوه بر این بیماران شادگان را نیز پوشش دادیم.

او در ادامه گفت: ۳۰ تخت آی‌سی‌یو برای این بیماران آماده شده بود و برای پیک دوم نیز تعداد تخت‌ها را افزایش خواهیم داد. در این رابطه ۱۰ تخت در بیمارستان معرفی و ۱۰ تخت نیز در بیمارستان نفت اضافه خواهد شد. ضمن اینکه به دلیل موقعیت صنعتی و بندری بیشترین چرخش انسانی را در شهرستان داریم، همین موضوع بندر ماهشهر را از نظر شیوع بیماری کرونا بسیار پرخطر کرده است.

شنبدی افزود: محرم می‌تواند پیک بیماری کرونا را برگرداند، بنابراین هر منزل باید تبدیل به یک حسینیه شود و بهترین نذری نیز تجهیزات حفاظتی همچون؛ ماسک، مواد ضدعفونی و … است و مردم به پویش نذر ماسک بپیوندند. البته طی ۶ ماه که از شیوع ویروس کرونا گذشته  یک هزار و ۸۰۰ مورد بستری، یک هزار و ۱۲۰ مورد سرپایی، ۳۰ مورد قرطنینه خانگی، نمونه‌های گرفته شده از بستری شدگان یک هزار و ۷۳۰ مورد، نمونه‌های گرفته شده از سرپایی ۶ هزار و ۳۵۰ مورد که همه مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بندر ماهشهر ۲ هزار مورد است.

او بیان کرد: بیمارستانی که در سال ۱۳۸۸ با پیگیری‌های نماینده وقت مجوز آن از سوی وزارت بهداشت اخذگردید، با پیگیری‌های که نماینده سابق و فرماندار فعلی شهرستان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی برای احیای آن اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که نیازمند پیگیری‌های لازم هستیم.

او اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیتی و نیاز به بیمارستان فوق تخصصی طی ۵ سال نیاز مبرم شهرستان بندرماهشهر است و در این رابطه بیمارستان شهر بندرامام خمینی (ره) که با پیگیری‌های نماینده سابق مجوز آن گرفته شده و از سوی  پتروشیمی نوید زر شیمی در حال احداث بوده بل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.