فعالیت تابستانه دانش‌آموزان در اصفهان حضوری و مجازی دایر است

رییس فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان از دایر شدن فعالیت‌های تابستانی به ۲ صورت حضوری و مجازی برای دانش‌آموزان استان خبر داد.


مرتضی شکری رئیس فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: امسال فعالیت‌های تابستانی برای دانش آموزان استان‌ به ۲ صورت حضوری و مجازی انجام می شود.از سه ماه پیش تاکنون اقدام به بارگذاری و تولید محتوا‌های فرهنگی وهنری در زمینه‌های مختلف از جمله کتاب، هنر‌های تجسمی، صنایع دستی، گردشگری و دیگر بخش‌ها در سامانه شاد برای  دانش آموزان درنظرگرفته شده است.

او ادامه داد: امسال به دلیل شرایط کرونایی جلسه وبرنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان از ۱۵ تیرماه آغاز شدکه در این راستا شیوه نامه استانی تنظیم و با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های برون سازمانی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هلال احمر، بسیج دانش آموزی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی و نهاد‌های زیر مجموعه آموزش و پرورش، اجرا شد.

شکری با اشاره به اینکه مجوز برگزاری یکهزار و ۱۵۰ پایگاه تابستانی و کلاس‌های اوقات فراغت برای دانش آموزان در استان داده شد افزود: این پایگاه‌ها در کانون‌های فرهنگی و تربیتی مدارس، پژوهش سراها، دارلقرآن ها، مدارس منتخب، سالن‌های ورزشی و سایر بخش‌ها از جمله تشکل‌های دانش آموزی با رعایت توصیه‌های بهداشتی تشکیل می‌شود.

رئیس فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کلاس‌های حضوری بر اساس دستورالعمل بهداشتی با تعداد ۸ دانش آموز در هر کلاس به مدت ۴۵ دقیقه برگزار می‌شود.

شکری ضدعفونی قبل و بعداز برگزاری کلاس ها، رعایت فاصله گذاری دانش آموزان وبرگزاری برنامه‌ها تنها سه روز در هفته راازجمله اقدامات آموزش و پرورش دانست و گفت: شعار امسال فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان هر دانش آموز یک مهارت است که در این راستا تمام تلاش‌ها برای پر بار کردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال در نظر گرفته شده است.

رئیس فرهنگی و هنری اداره کل اموزش و پرورش اصفهان گفت: تنها تفاوت برنامه‌های تابستانه امسال با سال‌های قبل تعداد کم مخاطب در برنامه‌های حضوری می‌باشد، زیرا بسیاری از خانواد‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا برای حضور فرزندان خود در این کلاس‌ها مراعات شرایط کرونایی را می‌کنند.سال گذشته‌حدود ۲۵۰ هزار دانش آموز در استان‌از برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان بهره‌مند شدند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار