هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره مراجعه به دندانپزشکی در روزهای کرونایی

سازمان جهانی بهداشت نسبت به استفاده از خدمات دندانپزشکی در زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت توصیه کرد افرادی که در مناطقی با شیوع گسترده ویروس کرونا قرار دارند از مراجعه‌های غیرضروری به دندانپزشکی اجتناب کنند.

در بیانیه این سازمان آمده است: ما به مردم توصیه می‌کنیم در مناطق قرمز که شیوع ویروس کرونا بالاست از مراجعات غیرضروری به دندانپزشک از جمله برای جرم زدایی، سیم کشی و معاینات پیشگیرانه (چک آپ) خودداری کنند. مردم باید تا زمانی که سطح شیوع ویروس کرونا در جامعه پایین نیامده است، مراجعات غیرضروری خود را به تاخیر بیاندازند و تنها در شرایط بسیار ضروری مانند داشتن بیماری لثه و یا درد دندان به دندانپزشک مراجعه کنند.

این بیانیه تاکید دارد: احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق خدمات دندانپزشکی بسیار بالاست و تا جایی که امکان دارد افراد نباید به دندانپزشک رجوع کنند. توصیه می‌شود مردم در ایام شیوع ویروس کرونا به نظافت دهان و دندان خود با حساسیت بیشتری توجه داشته باشند و از طریق فضای مجازی و مشاوره‌های از راه دور نسبت به چگونگی رعایت بهداشت دهان آموزش ببینند.

همچنین کادر درمانی دندانپزشک برای طولانی مدت در ارتباط مستقیم با دهان افراد قرار دارند. این افراد به طور پیوسته با آب دهان، خون و مایعات بدن مراجعه کنندگان خود در تماس هستند و از ابزار‌های تیز استفاده می‌کنند. از همین رو، در صورت بیمار بودن مراجعه کننده، کادر درمانی به راحتی می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند.


بیشتر بخوانید


مراکز دندانپزشکی باید از تهویه بسیار مناسبی برخوردار باشند. بهتر است این مراکز دارای سیستم تهویه فیلتر دار باشند. همچنین جریان هوای تازه باید به طور پیوسته در مطب دندانپزشکان جریان داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد استفاده از خدمات دندانپزشکی ریسک بالایی برای شیوع ویروس کرونا دارد. از همین رو، باید از مراجعه غیرضروری به این مراکز درمانی اجتناب کرد و اقدامات پیشگیرانه مربوط به دهان و دندان را به پس از کنترل شیوع کووید ۱۹ در جامعه موکول کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
فكر نكنم اگه دندونپزشكا شيلد و N99 بزنن و يه پنكه هم سمت مريض بذارن و يه هواكش قوي هم تو مطب بزنن مشكلي پيش بياد