ایجاد نسخه های کارآمد برای توسعه بخش کشاورزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : برای توسعه بخش کشاورزی استان به نسخه‌های کارآمد نیاز داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : امسال برای جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان هدفگذاری کرده ایم که بخش کشاورزی می‌تواند در جذب بخش قابل توجهی از این میزان نقش داشته باشد.

او گفت : استان کرمانشاه شدیدا به اشتغالزایی نیاز دارد و بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مستعد برای جذب سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال است. البته برای توسعه بخش کشاورزی استان به نسخه‌های کارآمد نیاز داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کشاورزی استان کرمانشاه خیلی جای کار دارد، افزود: ظرفیت‌های کشاورزی این استان خیلی زیاد است و اگر تاکنون نتوانسته ایم این ظرفیت‌ها را شکوفا کنیم مشکل از ما مدیران بوده است. برای توسعه بخش کشاورزی استان به نسخه‌های کارآمد نیاز داریم.

او با تاکید بر اینکه مدیران برای جذب سرمایه گذاران باید روحیه جهادی و تسهیل‌گری داشته باشند، ادامه داد: مدیران برای جذب سرمایه گذاران باید راه ورود و کار آن‌ها را سهل کنند.

او به بیان دیگر ویژگی‌های مدیران جهادی پرداخت و از شجاعت و جسارت به عنوان شاخصه‌های مدیران جهادی یاد کرد وافزود: امروز شهامت و جسارت کار کردن از خیلی از مدیران استان گرفته شده و این درد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ادامه داد: مدیران زمانی می‌توانند ادعا کنند که به مسئولیت‌های خود درست عمل کرده اند که همچون مدیران دوران دفاع مقدس کار کنند و به هیچ چیز قانع نشوند.

حاتمی با اشاره به در پیش بودن برگزاری همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید در استان، گفت: اگر پس از برگزاری این همایش به تغییر نگرش بهره برداران و افزایش میزان بهره وری، تسهیل گری و سرمایه گذاری در بخش کشاروزی برسیم می‌توانیم ادعا کنیم همایش خوبی در استان برگزار کرده ایم.

او از مدیران و اندیشمندان برای کار مضاعف و ارائه راهکار برای حل مشکلات بخش کشاورزی استان در خواست همکاری کرد.

او اشاره‌ای هم به افت و خیز‌های شدید قیمت محصولات کشاورزی در فصول مختلف سال داشت و گفت: با نگاهی به بخش کشاروزی استان می‌بینیم که در طول سال دو سه بار کمبود برخی محصولات کشاورزی و در عین حال دو سه بار مازاد تولید داریم که در هر دو صورت یا تولیدکنندگان و یا مصرف کنندگان ناراضی هستند و این یعنی نتوانسته ایم ارتباط خوب تولید با مصرف را در استان شکل دهیم و در حوزه مدیریت تولید و عرضه محصولاتی مثل گوجه فرنگی، پیاز، سیب زمینی، گوشت قرمز، مرغ و ... گرفتار دور باطل هستیم که این‌ها سیکل‌های معیوب هستند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار