بشار اسد: قانون تحریمی قیصر جنگ روانی آمریکاست/ واشنگتن به داعش نیاز دارد

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که قانون تحریم‌های آمریکا علیه دمشق بیشتر از آنکه زیان اقتصادی داشته باشد یک جنگ روانی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با نمایندگان منتخب پارلمان این کشور گفت: تصمیم مردم سوریه برای پایبندی به قانون اساسی، وفاداری به خون پاک شهدا و ارواح مطهر آنهاست. انتخابات پارلمانی اخیر از انتخابات گذشته متفاوت بود؛ به گونه ای که ویروس کرونا به عنوان یک مانع وجود داشت. باید پس از انتخابات به منظور رسیدن به ضوابطی که مانع از تحرکات اشتباه می شود، گفت‌و‌گو را آغاز کنیم. برخی می گویند رقابتی که در انتخابات بود یک گام رو به جلوست؛ بله این درست است.

جنگ ما را از انجام وظایفمان باز نخواهد داشت

بشار اسد افزود: جنگ ما را از انجام وظایفمان باز نخواهد داشت و قدرت ملت هاست که شرایط را به نفع آنها تغییر می دهد. موفقیت پارلمان به طور قطع در گرو رابطه آن با مردم و دستگاه اجرایی است. قانونگذاری صحیح باید در بطن و عمق کار پارلمان باشد؛ چراکه فرصت ها را بوجود می آورد، عدالت را محقق و میهنی دوستی را تقویت می کند. اخلال و خلأ در قانون به مؤسسات آسیب می زند، ثبات را به هم می ریزد و اعتماد شهروندان را سلب می کند.

او با تاکید بر اینکه ملت سوریه هوشیاری فوق العاده ای را در مقابله با زورگویان طی مدت جنگ نشان داده است، تصریح کرد: آیا ما پایداری مردم حلب، فوعه، کفریا، دیرالزور و اسرایمان در زندان های اسرائیل را فراموش می کنیم؟ انسان های بزرگ هستند که به وطن بزرگی می بخشند و راه را برای زندگی هموار می‌کنند.

قانون قیصر مرحله جدید تنش علیه سوریه است

رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه طی مدت اخیر در مورد قانون قیصر جارو جنجال بوده است، گفت: این قانون جزئی از مراحل محاصره ملت سوریه به مانند مراحل پیش است. قانون قیصر بیشتر از آنکه زیان اقتصادی داشته باشد، یک جنگ روانی است. هرگاه تروریسم در جنگ علیه سوریه شکست خورد در موضوع دیگری تنش آفرینی کرد؛ قانون قیصر هم در این راستاست. قانون قیصر عنوان مرحله جدید تنش علیه سوریه است. شرایط کنونی شرایط ناامید کننده ای است، نه فقط در سوریه بلکه در تمام منطقه و جهان، اما همیشه فرصت برای تغییر وجود دارد.

آمریکا و اسرائیل حمایت خود از تروریست‌ها را نشان دادند

بشار اسد ادامه داد: آمریکا در منطقه به تروریست ها و در صدر همه به داعش نیاز دارد. آنها با قانون قیصر حمایتشان از تروریست ها را اعلام کردند. تجاوزات اسرائیل به دیرالزور هم برای تسهیل فعالیت تروریست های داعش انجام شد. پاسخ عملی به محاصره و تحریم، افزایش تولید و تکیه به خود است. راهزن ها در طول تاریخ همواره به تحریم های هوشمند متوسل شده اند.

او مهمترین چالش امروز سوریه را وضعیت معیشت، عوامل اقتصادی و ویروس کرونا خواند و افزود:کنار گذاشتن پول ملی به مفهوم از بین بردن آن و تبدیل شدن به برده است. طرح های ما برای حمایت از پول ملی غیرمتعارف است و جزئیات آن را اعلام نمی کنیم، زیرا جزئی از جنگ است. حمایت ما از ارتش دلیل موفقیت آن بود، امروز نیز حمایت ما از لیره موجب موفقیت آن خواهد شد.

به مبارزه با فساد ادامه می دهیم

رئیس جمهور سوریه با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاری داخلی گفت: به عنوان دولت سعی می کنیم تا موانع را از مقابل سرمایه‌گذاری‌ها برداریم؛ امروز باید سرمایه های خرد حمایت شوند. باید از صنایعی که از نیاز به وارادات می کاهد و نیز به طور ویژه از بخش کشاورزی حمایت کنیم. باید برای حمایت از بخش کشاورزی برنامه هایی عمومی را طراحی کنیم. باید از محصولات غیراستراتژیک حمایت کنیم؛ چراکه نیازهای غذایی را برطرف و فرصت های شغلی را فراهم می کند. به مبارزه با فساد ادامه می دهیم؛ فساد حفره و چاله اقتصاد و اخلاق است و وطن را به فرسایش می کشاند. مبارزه با فساد هیچ روز متوقف نشده اما اخیرا افزایش یافته است. ما در دل جنگ هستیم و از آزادسازی مناطق مختلف سخن می گوئیم، اما بازگشت قدرت دولت از طریق بازگشت قدرت قانون هم ضروری است. قانون و فساد امکان ندارد در یک جا با هم حاضر باشند.

برای ما تروریسم داخلی و خارجی با تروریسم صهیونیست و آمریکایی فرقی ندارد

بشار اسد در پایان گفت: ما و جهان با جنگی طولانی مدت روبه رو هستیم؛ دفاع از سوریه جزئی از ترسیم نقشه ای است که توازن را به جهان باز می گرداند. اکنون تشخیص بین دشمن صهیونیستی، اخوانی ترکیه ای و دزد آمریکایی سخت شده است. در میدان نبرد، برای ما تروریسم داخلی و خارجی با تروریسم صهیونیست و آمریکایی فرقی ندارد. جولان اشغالی در قلب تمام مردم شریف سوریه باقی است و تصمیم رژیم صهیونیستی یا رژیم آمریکا به الحاق آن هیچ تاثیری ندارد؛ حق ما در بازگرداندن آن به مانند حق ما در آزادسازی دیگر سرزمین های سوری از تروریست هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
ای مردم مقاوم سوریه به امریکاییها فرصت ندهید بیرونشان کنید چون ملت ایران با همین قدرت توانست ریشه امریکا را در ایران بخشکاند و اگر روزی دوباره وارد ایران شوند دیگر زنده بر نمی گردند،مرگ بر اسراییل و امریکا و ال سعود.
آخرین اخبار