عمده محصولات کشاورزی و دامی خراسان شمالی پاک و سالم است

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت : عمده محصولات کشاورزی استان بویژه تولیدات دامی و گیاهی، پاک و سالم است که این امر می‌تواند به عنوان برند به بازار‌های داخلی و خارجی معرفی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عبداله یوسفی  رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی

گفت :  باتوجه به شرایط اقلیم و جغرافیای استان، تولید محصولات دامی و گیاهی به صورت پاک و سالم است و این ظرفیت باید مورد توجه عرضه کننده‌های فرآورده‌های دامی و کشاورزی قرار گیرد.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی میانگین کشوری در مصرف سموم شیمیایی در هر هکتار ۶۰۰گرم است این در حالی است که در این استان در هر هکتار ۲۴۵ گرم انواع سموم استفاده می‌شود.

او افزود : استفاده پایین از سموم باعث شده است که محصولات تولیدی این استان در بخش زراعی و باغی نسبت به محصولات کشور پاک‌تر باشد.

یوسفی این امر را یک فرصت دانست و گفت: باید در این زمنیه تشکل‌ها و انجمن‌هایی ایجاد شوند تا این تولیدات پاک و سالم را به بازار عرضه کنند.

او افزود : در استان چهار شهرک گلخانه‌ای در شهرستان‌های مانه و سملقان، اسفراین و شیروان در دست اجرا است که شامل شهرک گلخانه‌ای امام رضا (ع) با سطح ۱۱۵ هکتار، شهرک گلخانه‌ای ساریگل با سطح ۵۰ هکتار، شهرک گلخانه‌ای دوین با سطح ۱۰۰ هکتار و شهرک گلخانه‌ای بیگان با مساحت ۵۰ هکتار است.


بیشتر بخوانید 


اوبا بیان اینکه بالاترین نرخ اشتغال درا ستان مربوط به بخش کشاورزی با ۳۷ درصد است افزود : همچنین ۴۶ درصد از جمعیت استان در روستا‌ها سکونت دارند، اولویت استان در بخش اقتصادی حوزه کشاورزی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: برای افزایش هر یک درصد راندمان آبیاری باید تعداد زیادی پروژه با اعتبارات میلیاردی هزینه شود.


انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.