آیت الله علم الهدی:

محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مراسم مذهبی ماه‌های محرم و صفر باید با شکوه تر از سال های گذشته و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آرامش جامعه را مدیون مدیریت خردمندانه مسئولان بهداشتی و خادمان عرصه سلامت جامعه هستیم و همه مردم باید سپاسگزار خدمات این عزیزان باشند.
 
او افزود: با زحمات این عزیزان است که در حین وجود اضطراب، توانستید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم اعیاد ولایت را به صورت بی‌نظیر برگزار کنید، صاحب این اعیاد حضرت فاطمه زهرا (س) است و کسانی که در این راه با دلباختگی و عشق به ولایت خدمت می‌کنند از اجر دنیوی و اخروی برخوردارند.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی گفت: زندگی در حال تحول است و ما باید بسته به شرایط و تحولات پیش آمده عشق و علاقه خود به اهل بیت (ع) را به منصه ظهور برسانیم، این امر با برگزاری باشکوه جشن‌های دهه ولایت ثابت شد و برگزاری جشن‌های این ایام نشان داد دوستداران ولایت در هر شرایطی منطبق با همان شرایط دلدادگی خود را به اهل بیت (ع) نشان می‌دهند و هیچ مانعی نمی‌تواند از ابراز ارادت آنها جلوگیری کند.

آیت‌الله علم الهدی بیان کرد: برگزاری موفق جشن‌های دهه ولایت با حفظ اصول بهداشتی و شرایط خاص مد نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمرین موفق برای برگزاری مراسم دهه اول محرم و صفر با رعایت این قوانین و مقررات بود.

او تصریح کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، مراسم محرم و صفر باید باشکوه و عظمت بهتر از سال های قبل برگزار شود، اما باید اجرای این مراسم منطبق با دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد و گروهی می‌خواهند اینگونه القا کنند که این مراسم پر زحمت است و بهتر است برگزار نشود و نذورات هم به دیگر امور خیریه اختصاص یابد، می‌خواهند به خاطر برخی مشکلات صورت مسئله را پاک کنند، این فکر باطل و غلط است، عشق حضرت امام حسین (ع) در خون ماست، مگر می‌شود به خاطر برخی محدودیت‌ها صورت مسئله را پاک کنیم، نذورات به شکلی که نذر شده باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، مراسم محرم و صفر باید باشکوه تمام ولی با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: مقرر شده است فضاهای آموزشی و میادین نزدیک مساجد و حسینیه‌ها در اختیار هیات‌های مذهبی قرار گیرد تا بتوانند در فضای بیشتری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم مذهبی را برگزار کنند.

او افزود: امسال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، مراسم محرم و صفر باشکوه تر از سال های گذشته در خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس برگزار شود.

حجت الاسلام سعید آخوندی دبیر ستاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی نیز گفت: امسال با همکاری مسئولان، اقشار مختلف مردم و هیات امنای تشکل‌های مذهبی استان، اعیاد دهه ولایت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بسیار باشکوهتر از سال های گذشته برگزار شد.

او افزود: با همت آستان قدس رضوی، کمیته امداد و دیگر نهادها در عید غدیر بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم بین مستمندان توزیع شد، در اجرای طرح لوای علوی دیدار با خانواده‌های شاخص سادات استان انجام شد، در شب عید غدیر سپاه امام رضا در بیش از ۷۹۰ نقطه مشهد مراسم عیدانه برگزار کرد و ۳۰۰ کاروان شادی در شهر راه‌اندازی شد.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.