۵۰ نفر از آبزی‌پروران خاش با روشهای حمل و نقل و عرضه ماهی آشنا شدند

رئیس اداره شیلات خاش گفت: افزون بر ۵۰ نفر از آبزی‌پروران این شهرستان با شرکت در کارگاه آموزشی یک روزه با اصول و روش‌های حمل و نقل و عرضه ماهی در بازار آشنا شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، یوسف شهرکی رئیس اداره شیلات خاش گفت: با توجه به اینکه افزون بر ۵۰۰ بهره بردار و آبزی پرور در شهرستان های خاش و تفتان فعالیت دارند، تلاش می کنیم با ارائه آموزش های لازم به حل مشکلات این قشر کمک کنیم.

او بیان کرد: برنامه توزیع رایگان بچه ماهی سرد و گرم آبی در این شهرستان از ماههای قبل آغاز شده و با رهاسازی گسترده بچه ماهیان در بستر سدها و بندهای خاکی نیز به مبحث جهش تولید و رونق اقتصادی مردم کمک می شود و علاوه بر آن مردم می توانند نیازهای مصرفی ماهی خود را تامین کنند.

رئیس شیلات خاش ادامه داد: در اوایل ماه قبل افزون بر ۳۰ هزار بچه ماهی گرم آبی در استخرهای شهرستان تفتان رهاسازی شده است و اقدامات حمایتی شیلات از پرورش دهندگان ماهی در دو شهرستان خاش و تفتان ادامه دارد.

شهرکی اظهار داشت: کار لایروبی و رفع نواقص استخرهای پرورش ماهی و شناسایی افراد توانمند را از ابتدای امسال در دستور کار قرار داده ایم و قطعا با برخورداری از حمایت های اداره کل شیلات و فرمانداران شاهد رونق فعالیت ها در این بخش خواهیم بود.

او گفت: در مبحث تولید و تکثیر بچه ماهیان و امر تولید و پرورش ماهیان نیز برنامه های آموزشی در اولویت قرار دارد که متناسب با نیازهای هر منطقه در حال برگزاری است.

سالانه افزون بر ۲۰۰ تن ماهی گرم و سردآبی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف خاش و شهرهای استان عرضه می شود.

با رهاسازی بیش از ۳۰۰ هزاری لارو بچه ماهی در بستر سدها و استخرهای پرورش ماهی زمینه برای اشتغال روستائیان و عشایر و بهره برداران بخش کشاورزی فراهم شده که این موضوع در رنگین شدن سفره های مردم، جهش تولید و رونق بخشیدن به اقتصاد در جامعه نقش دارد.

خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.