حضور نظامی آمریکا در ۲۲ کشور آفریقایی

منابع خبری اعلام کردند اعزام پنهانی سربازان آمریکایی به آفریقا ادامه دارد و نیرو‌های نظامی این کشور در ۲۲ کشور در قاره آفریقا فعالیت دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، هفته‌نامه Mail&Guardian در گزارشی اعلام کرد نیروهای نظامی آمریکایی در ۲۲ کشور قاره آفریقا فعالیت دارند و با این آمار، قاره آفریقا دومین کانون حضور نیرو‌های آمریکایی بعد از خاورمیانه است.

این هفته‌نامه اعلام کرد اعزام پنهانی سربازان آمریکایی به آفریقا همانند همیشه ادامه دارد و نیروهای نظامی ارتش آمریکا سال گذشته در کشور‌های الجزایر، بوتسوانا، بورکینافاسو، کامرون، کیپ ورد، چاد، ساحل عاج، جیبوتی، مصر، اتیوپی، غنا، کنیا، لیبی، ماداگاسکار، مالی، موریتانی، نیجر، نیجریه، سنگال، سومالی، تانزانیا و تونس حضور داشتند.

به نوشته این هفته‌نامه برخی از این مأموریت‌ها با هدف آموزش نیرو‌های محلی صورت می‌گیرند در حالی که برخی دیگر شامل نبرد‌های مستقیم هستند.

این هفته‌نامه همچنین تاکید کرد حضور نظامیان آمریکایی در حالی که ستاد فرماندهی آمریکا در آفریقا هدف استقرار آن‌ها را «مشاوره، کمک و همراهی» اعلام کرده است، می‌تواند برای این نظامیان بسیار خطرناک باشد.

راشا تودی اعلام کرد زمانی که چهار نفر از نظامیان آمریکا در سال ۲۰۱۷ طی یک حمله مخفیانه در نیجر، غرب آفریقا کشته شدند این مسئله برای عده زیادی از جمله کمیته خدمات مسلح مجلس سنای آمریکا مایه شگفتی بود، زیرا آن‌ها از حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور آفریقایی با خبر نبودند.

در سال ۲۰۱۷، یک یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در سومالی در حالی که به نیرو‌های داخلی آفریقا طی حمله‌ای علیه یک اردوگاه نظامی کمک می‌کردند، کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار