پمپئو توافق امارات و اسرائیل را به «صلح‌طلبان» تبریک گفت!

وزیر خارجه آمریکا در ادعایی مضحک توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی را گام مهمی در راستای برقراری «صلح» در خاورمیانه ارزیابی کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه آمریکا با استقبال از توافق ننگین میان امارات و رژیم صهیونیستی از آن به عنوان روز تاریخی یاد کرد.

مایک پمپئو در پیامی توئیتری به مناسبت اعلام عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی آورد: امروز یک روز تاریخی است. پس از گسترش روابط دیپلماتیک جدی از سوی رئیس جمهور ترامپ، نخست وزیر اسرائیل و ولیعهد ابوظبی توافق نامه‌ای برای عادی سازی کامل روابط میان دو ملت بزرگ خود امضا کردند.

پمپئو در ادامه ضمن تبریک به زبان عربی و عبری مدعی شد: آمریکا این دستاورد چشمگیر را به اسرائیل و امارات تبریک می‌گوید، این گامی مهم در جهت صلح در خاورمیانه است. (این توافق بر) صلح طلبان مبارک.

روز گذشته امارات و رژیم صهیونیستی از توافقی ننگین پرده برداشتند که روابط پیش از این مخفیانه خود را علنی می‌کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که حکم واسطه برای این توافق را داشته است آن را به اصطلاح «توافق ابراهیم» لقب داد.

در حالی که بحرین این توافق را به عنوان یک قدم تاریخی برای تقویت ثبات و صلح در منطقه معرفی کرده است، مقامات فلسطین آن را «خنجر در پشت» توصیف کردند و سفیر خود در امارات را فراخواندند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار