کوشنر: عادی سازی روابط عربستان و اسراییل حتمی است

داماد و مشاور دونالد ترامپ اعلام کرد پس از عادی سازی روابط تل آویو و ابوظبی، ملحق شدن ریاض به روند صلح با اسراییل اجتناب ناپذیر است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از روند عادی سازی روابط میان عربستان و اسراییل خبر داد.

بر این اساس، کوشنر گفت: به نظر من با روندی که هم اینک در خاورمیانه شاهد آن هستیم، عادی سازی روابط میان اسراییل و عربستان حتمی و اجتناب ناپذیر است. این دو کشور می‌توانند همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: توافق صلح میان امارات متحده عربی و اسراییل نخستین توافق صلح میان اعراب و تل آویو در ۲۶ سال گذشته است. عربستان یک پیشرو در زمینه مدرن سازی بوده است. ما امیدواریم سایر کشور‌ها نیز به سمت صلح با اسراییل حرکت کنند.

امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر از توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی با وساطت آمریکا و در جهت عادی‌سازی روابط، استقبال کرد.

رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط طی هفته‌های آتی در کاخ سفید امضا خواهد شد.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت در فلسطین پس از اعلام توافق نهایی بین امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک، به اقدام ننگین ابوظبی واکنش تند و سختی نشان دادند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار