یک استاد دانشگاه گفت : بیماری کرونا باعث شکل گیری سبک زندگی جدیدی شده که در فرهنگ ما و بسیاری فرهنگ‌های دیگر آشنایی کاملی نسبت به آن وجود ندارد و مستلزم کسب مهارتهای جدید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا مرآتی عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور کنگاور است، گفت : اگر بتوانیم با شرایط قرنطینه کنار بیاییم و در خانه ماندن خود را مدیریت کنیم و با این شرایط سازگار شویم به سلامتی خود و جامعه کمک های بی نظیری کرده ایم.

او گفت : آشنا نبودن با مهارت های در خانه ماندن و تعارض و اختلاف‌های به وجود آمده در این دوران و در چنین محیطی بسیار مشهود است.

این استاد دانشگاه افزود: به هرحال در خانه ماندن به خصوص برای جوانترها که پرانرژی و کنجکاو و فعال هستند باعث بروز اصطکاک و اختلافاتی در خانواده می شود و آستانه تحمل پایین این افراد باعث می شود تا آنها برای جلوگیری از رفتارهای تقابلی در خانواده به محیط بیرون پناه ببرند.

او افزود: از آنجا که جمعیت ما از یک ترکیب نسبتا جوان تشکیل شده مشاهدات در این رفتارها و بروز و نمود جمعی آنها باعث می شود تا این تصور شکل بگیرد که ترس از بیماری کرونا از بین رفته و مردم دیگر ترسی ندارند.

این استاد روانشناسی؛گفت: با توجه به فصل گرما و طولانی بودن روزهای فصل بهتر است به جای تاکید بر در خانه ماندن صرف به آموزش اوقات فراغت و همچنین ذهن آگاهی افراد برای سازگاری با این سبک از زندگی بپردازیم، تا روابط زوجین و همچنین جوانان در این محیط جدید مدیریت شده و بتوان بحران شکل گرفته را با کمترین هزینه پشت سر گذاشت.

او افزود: در حقیقت ترس منطقی می تواند ما را با شرایط جدید زندگی تطبیق داده، سازگاری را بالا برده و از بروز استرس جلوگیری کند و در عین حال به افزایش سواد سلامت جسمانی، سواد استفاده از فناوری و سواد سلامت روان که از مولفه های زندگی سالم است بیانجامد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.