جذب تسهیلات حمایتی کرونا تا پایان شهریور ماه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : تسهیلات حمایتی کرونا باید تا پایان شهریور ماه جذب شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بررسی چند دستور کار برگزار شد که اولین موضوع وضعیت پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا بود که هدایت حاتمی معاون اقتصادی استانداری از وضعیت جذب این تسهیلات گلایه کرد.

او با اشاره به سهمیه ۶۸۰ میلیارد تومانی تسهیلات حمایتی کرونا که برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده، رقم پرداخت ۳۶ میلیارد تومانی تاکنون و پرداخت تنها هفت میلیارد تومان طی هفته اخیر را مطلوب ندانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خواستار تسریع در روند پرداخت تسهیلات از سوی برخی از بانک‌ها شد و افزود: باید برنامه زمان‌بندی مشخصی برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها تعیین شود و حتی اگر لازم باشد با افزایش ساعت کاری یا هر روش دیگر پرداخت تسهیلات پیش برود.

حاتمی ادامه داد: باید چند وقت تمرکز بر پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانک‌ها و دستگاه‌های متولی در اولویت قرار بگیرد و بتوانیم تا پایان شهریور ماه این تسهیلات را جذب کنیم.

او گفت: متاسفانه روند کند پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا، پرداخت سایر تسهیلات از سوی بانک‌ها را تحت تاثیر قرار داده و نباید اجازه دهیم این روند طولانی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از تاثیر پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا بر ایجاد تورم در کشور هم یاد کرد و افزود: خواه ناخواه استان ما هم تحت تاثیر این تورم قرار خواهد گرفت و منقطی نیست که تسهیلات را جذب نکنیم، اما از تورم ناشی از آن آسیب بپذیریم.

حاتمی ادامه داد: از سوی دیگر بار‌ها درباره پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا صحبت و برای مردم انتظار ایجاد شده است. به علاوه با این شرایط متغیر قیمت‌ها در چند وقت اخیر هرچقدر روند پرداخت تسهیلات طول بکشد، ارزش آن برای مردم کمتر خواهد شد.

او اصناف باشگاه‌های ورزشی، مجموعه‌های تفریحی و گردشگری و ... را از جمله بخش‌هایی دانست که تحت تاثیر کرونا بودند و متولیان دستگاه‌های مربوطه باید تلاش بیشتری برای جذب تسهیلات از سوی این رسته‌ها داشته باشند.

دستورکار دیگر این جلسه آخرین وضعیت طرح‌های گردشگری استان خصوصا در راستای برنامه کرمانشاه ۲۰۲۰ بود که حاتمی در این زمینه گفت: اگرچه شرایط بیماری کرونا در تمام دنیا گردشگری را تحت تاثیر قرار داده، اما برخی کشور‌ها از همین فرصت‌ها نیز برای جذب گردشگر استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: ما هم باید در استان کرمانشاه تلاش کنیم حتی ۲۰ تا ۳۰ درصد هدفگذاری که برای جذب گردشگر در سال جاری داشتیم، محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در همین راستا چند ماموریت به اداره کل صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان سپرد که برپایی همایش سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با حضور تعداد معدود، اما اثرگذار از مهمترین آن‌ها بود و افزود: قرار بود این همایش در اسفندماه سال گذشته برگزار شود، اما تحت تاثیر شرایط کرونا قرار گرفت.

حاتمی گفت: از سوی دیگر چند پروژه مهم در حوزه گردشگری داریم که از سوی وزارت مربوطه به دلایل واهی رد می‌شود و خواستار تعیین تکلیف آن‌ها هستیم.

او احداث هتل شیرین در محدوده پارک شیرین کرمانشاه را یکی از مهمترین آن‌ها دانست که با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان می‌تواند به نمادی برای شهر کرمانشاه تبدیل شود و فقط در دوره چهارساله احداث به میزان قابل توجهی اشتغالزایی ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از تله‌کابین نیز به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم حوزه گردشکری استان یاد کرد که بعد از چند سال توقف اکنون برای آن سرمایه‌گذار پیدا شده، اما عده‌ای به عمد برای این پروژه حاشیه ایجاد می‌کنند.

حاتمی ادامه داد: تقاضا داریم برای حل این مشکلات، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به صورت مستمر گزارش آخرین وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری که بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دارند را تشریح کند.

او از تسهیلات خوبی که در زمینه اشتغال روستایی، مشاغل خانگی، کمک‌های فنی و اعتباری و ... برای کرمانشاه در نظر گرفته شده نیز یاد کرد و افزود: نباید اجازه بدهیم این تسهیلات عودت بخورد.

او از سازمان جهاد دانشگاهی به عنوان متولی طرح‌های اشتغال خانگی هم خواست با توجه به اینکه در سایر حوزه تسهیلات خوبی برای روستا‌ها دیده شده، تمرکز تسهیلات مشاغل خانگی را برای شهر‌ها قرار دهد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.