نماینده روسیه در سازمان ملل خواستار پرهیز از تنش با ایران شد

واسیلی نبنزیا در بیانیه‌ای از کشورهای عضو شورای امنیت خواست تا از تشدید تنش‌ها با ایران بپرهیزند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد از کشورهای عضو شورای امنیت خواست تا از تشدید بیشتر تنش‌ها و تقابل با ایران بپرهیزند. 

نبنزیا  با درخواست از اجتناب تنش با تهران، «تمایل کشورش به همکاری سازنده با ایران» را مطرح کرد. او همچنین نسبت به تشدید تنش و درگیری با ایران هشدار داد. 

او همچنین در بیانیه‌ای با مطرح کردن تمایل «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، برای حضور ایران در نشست مجازی اعضای دائمی شورای امنیت، از دیگر کشورهای عضو خواست تا این درخواست را با جدیت مد نظر قرار دهند و از تنش بیشتر جلوگیری کنند. 

شب گذشته تلاش آمریکا برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل ناکام ماند.

در جلسه رای‌گیری اعضای شورای امنیت، آمریکا با وجود ماهها تلاش دیپلماتیک تنها توانست جمهوری دومینیکن را برای رای دادن به این قطعنامه با خود همراه کند. یازده کشور دیگر عضو شورای امنیت از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند. چین و روسیه هم با رای منفی خود، این قطعنامه را وتو کردند. این قطعنامه برای تصویب نیازمند ۹ رای موافق اعضا و عدم مخالفت ۵ عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا بود.

پس از آن نیز «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با یادآوری شکست سنگین طرح چند ماهه کشورش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، از آن به عنوان اشتباهی یاد کرد که جبران خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار