در بسته حوادث امروز بخوانید؛

فروش امتیاز وام ۲ میلیارد ریالی تحت پوشش مامور / کشف ۱۵ دستگاه ماینر در فلاورجان

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۶ مرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۲۶ مرداد ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

فروش امتیاز وام ۲ میلیارد ریالی تحت پوشش مامور

سرهنگ "حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی وصول اخباری مبنی بر اینکه زنی با معرفی خود به عنوان مامور یکی از سازما ن‌ها و واگذاری امتیاز وام ۲ میلیارد ریالی از شهروندان در شهرستان "لنجان" کلاهبرداری می‌کند، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

او افزود: در بررسی‌های تخصصی بعمل آمده مشخص شد این زن از ۴ شهروند در شهرستان "لنجان"، مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال در ازای واگذاری امتیاز وام ۲ میلیارد ریالی دریافت و متواری شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی این زن کلاهبردار شناسایی و دستگیر شد که در بازجوئی‌های تخصصی پلیس به کلاهبرداری ۶۰۰ میلیون ریال از ۴ نفر در شهرستان لنجان اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه دیگر ابعاد این پرونده و کلاهبرداری‌های احتمالی دیگر در دست بررسی است از شهروندان خواست، اگر با این شیوه از آنان کلاهبرداری شده به پلیس آگاهی اصفهان مراجعه کنند و در همه حال مراقب باشند فریب اینگونه افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند.
 

کشف ۱۵ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در فلاورجان

سرهنگ "ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در گارگاه تولیدی واقع در یکی از محله‌های فلاورجان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
او افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان طی هماهنگی با مرجع قضائی در محل اعلامی حاضر و در بازرسی از گارگاه تولیدی تعداد ۱۵ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف کردند.
فروش امتیاز وام ۲ میلیارد ریالی تحت پوشش مامور / کشف ۱۵ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در فلاورجان


سرهنگ کاکاوند با اشاره به دستگیری یک نفر متهم در این رابطه تصریح کرد: بنا به اظهارات کارشناسان، ارزش ماینر‌های کشف شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی گفت: استفاده از دستگاه‌های ماینر، نیاز به برق زیادی داشته لذا متهم که با استفاده از برق یارانه‌ای واحد‌های صنعتی اقدام به فعالیت غیرقانونی کرده بود با اشراف اطلاعاتی پلیس به دام افتاد و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه موضوع را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

فیشینگ کارت‌های بانکی با شگرد طراحی سامانه جعلی سجام

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی یا تبلیغات اغوا کننده در شبکه‌های اجتماعی به بهانه ثبت نام و صدور کد بورسی، اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آن‌ها می‌کنند.
وی افزود: غیر از سامانه رسمی و مورد تایید سازمان‌های مربوطه سایر لینک‌های متفرقه یا تماس‌ها و پیامک‌ها قابل اعتماد نیستند و مجرمان سایبری از این طریق اطلاعات شخصی و بانکی افراد را به سرقت می‌برند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه‌ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتور‌های جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان صرفاً به سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند، چرا که ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات هویتی و برداشت غیر مجاز از حساب را فراهم آورد.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.
 

کشف محموله‌های میلیاردی کالای قاچاق در نایین

سرگرد "هادی کیان مهر گفت: ماموران انتظامی شهرستان نایین در راستای کنترل محور‌های مواصلاتی با هدف برخورد با قاچاقچیان طرح بازرسی از خودرو‌های مشکوک را در یکی از محور‌های اصلی ارتباطی این شهرستان اجرایی کردند.

او ادامه داد: در بازرسی تخصصی از ۸ خودرو ۴ کولر گازی، یک ماشین ظرفشویی، یک ماشین لباسشویی و ۲ یخچال خارجی همگی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های کشف شده را یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال اعلام کردند و ۸ راننده نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق، را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

کشف پارچه‌های قاچاق در نطنز

سرهنگ" مرتضی هادیان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی برخورد یک دستگاه خودوی ساینا با گاردریل محور اتوبان، ماموران پلیس راه فرماندهی انتظامی شهرستان نطنز به منظور بررسی علت حادثه در محل حاضر شدند.

او افزود: ماموران پلیس راه حین بررسی خودرو متوجه بار طاقه‌های پارچه در آن شده و با احتمال قاچاق بودن آن‌ها موضوع را به اطلاع کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان نطنز قرار دادند و با حضور کارآگاهان این پلیس ۳۳ طاقه پارچه مشکی خارجی که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نطنز با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند اظهار داشت: در این رابطه خودرو مذکور توقیف و راننده آن نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.