حضور ۲۰۶ بانو در پست‌های مدیریتی فارس

استاندار فارس، استفاده از ظرفیت و توانمندی بانوان در توسعه همه جانبه و حضور ۲۰۶ نفر از بانوان در پست‌های مختلف را از اقدامات انجام شده در حوزه زنان و خانواده استان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جلسه روز تکریم خانواده که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد،  استفاده از ظرفیت و توانمندی بانوان در توسعه همه جانبه، باز کردن محیط در راستای حضور بیشتر زنان در پست‌های مدیریتی پایه، میانی و ارشد و حضور ۲۰۶ نفر از بانوان در پست‌های مختلف را از اقدامات انجام شده در حوزه زنان و خانواده استان اعلام کرد.

او عنوان کرد: خانواده به عنوان اولین کانون اجتماعی شدن افراد و اثر گذار ترین نهاد تربیتی در کشور مطرح بوده و صیانت از آن جز الزامات است.

رحیمی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زنان و خانواده، بیان کرد: پیشگیری از آسیب‌های حوزه زنان، توانمند سازی شامل مهارت آموزی، آگاهی بخشی، مشاوره آموزش تسهیلات، حمایت نهاد سازی از جمله راه‌اندازی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده ، دفاتر تسهیلگری در نواحی حاشیه نشین شهر شیراز، تقویت یا تاسیس شرکت‌های تعاونی مربوط به بانوان توجه به موضوع زنان کار آفرین و فعالیت بین المللی بنیاد مادر و حمایت از ورزش بانوان از جمله محورهای اقدامات انجام شده در حوزه زنان و خانواده است که در استان فارس مد نظر قرار داشته است.

او به مشکلات حوزه زنان و خانواده اشاره و بیان کرد: معضلات مربوط به زنان ساکن در مناطق حاشیه نشین ، افزایش سن ازدواج به ویژه در دختران تحصیل کرده ، افزایش آمار طلاق حاصل از همسر آزاری ، اشتغال بانوان و افزایش اعتیاد کمبود امکانات رفاهی برای بانوان از جمله این مشکلات است.

استاندار فارس همچنین یادآور شد: نبود اعتبارات ویژه در حوزه زنان در استان‌ها و اکتفا به اعتباری که از سوی معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری ارجاع داده می شود از دیگر مشکلات این حوزه است.

رحیمی با اشاره به اقداماتی که در راستای کاهش مشکلات حوزه زنان و خانواده در فارس اجرایی شده است، برگزاری کارگاه‌های گفت‌وگوی بین نسلی در خانواده‌ها را یکی از این اقدامات برشمرد و گفت: این کارگاه ها با حضور بیش از ۸۰ نفر در دو گروه ۴۰ نفره از مدیران و مسئولین و سازمان‌های مردم‌ نهاد فعال حوزه زنان و خانواده و مربیان تعلیم و تربیت خانواده با همکاری دانشگاه شیراز با هدف ارتقای گفت و گوی بین نسلی و آگاه نمودن والدین برای چگونگی برقراری ارتباط با فرزندان و پیشگیری از وابستگی خانواده و کم کردن فاصله‌ها برگزار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.