استاندار فارس:

جهش تولید در استان فارس محقق شده است

عنایت الله رحیمی گفت: با بهره‌برداری از واحد‌های بزرگ صنعتی و تولیدی که سال‌ها آرزوی مردم فارس بوده است، می‌توان گفت که جهش تولید در بخش تولیدی این استان تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در نشست پیگیری سند پیشران توسعه استان فارس، بیان کرد: با بهره‌برداری از واحد‌های بزرگ صنعتی و تولیدی که سال‌ها آرزوی مردم فارس بوده است، می‌توان گفت که جهش تولید در بخش تولیدی این استان تحقق یافته است.

او افزود: سند پیشران توسعه استان فارس که شامل طرح‌های زیرساختاری، اقتصادی و تولیدی است، توسط وزارت کشور تهیه شده و برای پیگیری و به نتیجه رساندن آن، توسط رییس جمهوری به ۱۸ دستگاه اجرایی ابلاغ شده است.

رحیمی با اشاره به این که تعدادی از پروژه‌های سند پیشران توسعه استان فارس که جزو اهداف و آرمان‌های مردم این استان بوده به بهره‌برداری رسیده و مابقی آن نیز در حال پیگیری برای اتمام و بهره برداری است، گفت: انجام این مهم در شرایط تحریم، شیوع کرونا و تلاطم‌های شدید اقتصادی، کاری شگرف و اقدامی قابل ستایش است.

استاندار فارس با بیان این که افتتاح کارخانه آلومینیوم لامرد با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان، رتبه کشور را در زمینه تولید آلومینیوم از هجدهم به چهاردهم رسانده و اشتغالزایی بسیار مطلوبی به صورت مستقیم و غیرمستقیم داشته است، اظهار داشت: کارخانه کربنات سدیم کاوه در شهرستان فیروزآباد نیز با اعتبار یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روز نهم امردادماه ۹۹ از طریق ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

رحیمی، با اشاره به این که کارخانه‌های بزرگ این استان مانند، آلومینیوم، کربنات سدیم و فولاد، مواد اولیه صنایع پایین دستی را فراهم می‌کنند، افزود: این موضوع در منطقه انرژی بر لامرد و سایر مناطق استان، پیش‌بینی و پیگیری شده است.

او اضافه کرد: در حوزه فولاد هم فاز ۲ و ۳ کارخانه فولاد پاسارگاد نیز به دست رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید که ارزش افزوده قابل توجهی برای استان فارس ایجاد کرده و رتبه اول صادرات غیرنفتی استان را به خود اختصاص داده است.

استاندار فارس با بیان این که در حوزه‌های زیرساختی این استان، تعهدات مختلفی بر اساس سند پیشران توسعه انجام شده و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است، گفت: خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز که آرزوی دیرینه مردم شیراز بود به دست رییس جمهوری به بهره برداری رسید در حالیکه تا پیش از این، ۷۳ درصد از آب مصرفی شیراز از چاه‌ها و حدود ۲۵ درصد از آب‌های روان تامین می‌شد، اما هم اکنون این درصد معکوس شده و بیشتر آب مصرفی شیراز از آب‌های روان تامین می‌شود.

او با بیان این که در سال ۹۹ تصفیه خانه دوم شیراز به بهره‌برداری رسیده و تصفیه فاضلاب این شهر دچار تحول شده است، افزود: آبرسانی به شهر‌های سعادت شهر (مرکز شهرستان پاسارگاد)، داراب و جهرم نیز نهایی شده است.

استاندار فارس ادامه داد: همچنین آزادراه شیراز- اصفهان که از طرح‌های مهم این استان به شمار می‌آید از سه طریق، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و با شیوه‌های گوناگون تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.