دسترسی ۸۲ درصد از دانش آموزان چهارمحال و بختیاری به شبکه شاد

هم‌اکنون ۸۲ درصد از دانش‌آموزان استان چهارمحال و بختیاری به شبکه شاد دسترسی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فراگیری آموزش‌های مجازی گفت: هم‌اکنون ۸۲ درصد دانش‌آموزان استان به شبکه شاد متصل شدند.

او افزود: هم اینک ۹۶ درصد معلمان و ۱۰۰ درصد مدارس استان به شبکه ملی شاد متصل هستند.


بیشتر بخوانید


قائدامینی اضافه کرد: هم اکنون ۹۶ درصد معلمان مقطع ابتدایی، ۹۵ درصد معلمان مقطع متوسطه اول و ۹۶ درصد معلمان مقطع متوسطه دوم به این شبکه متصل هستند.

او در خصوص مشکل دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار به دلیل دسترسی نداشتن به شبکه شاد و اینترنت ادامه داد: برای این دانش آموزان نیز درسنامه، سی دی و دی وی دی تهیه شده تا در سال تحصیلی جاری که از ۱۵ شهریورماه آغاز خواهد شد و هیچ یک از دانش‌آموزان استان از آموزش محروم نشوند.

قائدامینی گفت: ارائه آموزش به دانش‌آموزان از طریق شبکه آموزش و شبکه استانی و همچنین شبکه چهار و استفاده از ظرفیت رادیو برای دانش‌آموزان فراهم شده است.

او با تأکید بر اینکه فعالیت آموزشی مدارس بر اساس وضعیت مناظق مختلف و براساس ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود افزود: برای سال تحصیلی جدید بر اساس سه وضعیت سفید، قرمز و زرد برنامه ریزی شده است.

قائدامینی اضافه کرد: در مناطقی که وضعیت سفید باشد، کلاس‌های درس با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد و در مناطق قرمز تمام فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: در مناطقی که کلاس‌های درس برقرار شود، دانش آموزان به صورت زوج و فرد در کلاس درس حاضر خواهند شد به گونه‌ای که که نصف دانش‌آموزان یک کلاس ۳۰ نفره در روز‌های زوج و مابقی در روز‌های فرد در کلاس درس شرکت می‌کنند و برای اینکه از تمام ساعت‌های کلاس درس بهره‌مند شوند، هفته بعدی روز‌های زوج و فرد تغییر خواهد کرد.

قائدامینی گفت: بیشتر مدارس مناطق محروم که دسترسی به اینترنت و شبکه شاد ندارد، جمعیت زیر ۱۰ دانش آموز دارند و کلای‌های درس در این مناطق براساس برنامه ستاد کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه توزیع کتاب در مدارس استان آغاز شده است افزود: ثبت نام کتاب‌های درسی تا پایان مردادماه تمدید شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار