برخورد قاطع دستگاه قضا با متصرفان منابع ملی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرای آزاد سازی و رفع تصرف از مسیر رودخانه بشار یاسوج آغاز شد.

علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخورد قضایی و قانونی با متصرفان به انفال در استان ادامه خواهد یافت، گفت: رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی در بستر رودخانه‌ها و حریم راه‌ها در همه نقاط استان انجام می‌شود.
 
علی ملک حسینی افزود: رفع تصرف در نقاطی از استان که تصرفی در حوزه منابع طبیعی و بستر رودخانه‌ها و حریم راه‌ها صورت گرفته، با اولویت بندی انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستگاه قضا با قاطعیت با متخلفان و متجاوزان به منابع ملی برخورد می‌کند.
 
حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۴مورد تخلف به اراضی ملی انجام شده است که۲۳۴هکتار رفع تصرف شده است.

حکمتیان افزود: با هدف حفظ منابع ملی امروز در منطقه دهنو شهرستان بویراحمد هزار و ۵۰۰ متر اراضی ملی از دست سود جویان رفع تصرف شد.
 
غلامحسین تمدن معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با بیان اینکه شورای حفظ حقوق بیت المال، رفع تصرف از اراضی ملی در حوزه‌های مختلف را شروع کرده است، گفت: قبل از انجام هرگونه تصرف، موضوع تصرف کاملاً کارشناسی می‌شود.

غلامحسین تمدن با بیان اینکه در این عملیات ۴۵ هزار مترمربع از حریم رودخانه، راه و منابع طبیعی آزاد سازی می‌شود افزود: ۳ هکتار از این مقدار واقع در بستر و حریم رودخانه بشار و ۱۵ هزار مترمربع نیز به صورت غیرمجاز در کنار طرح‌های مجوز دار تصرف شده است.

او با بیان اینکه محیط زیست و منابع طبیعی متعلق به همه نسل بشر امروز و آینده خواهد بود و به متصرفان این عرصه‌ها هشدار داد و بیان کرد: ادارات متولی آب، منابع طبیعی به موجب قانون می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تصرف در حوزه‌ی کاری خود، بدون نیاز به حکم قضایی برای رفع تصرف اقدام کنند.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.