درمان آلزایمر در سالمندان بدون راه حل نیست

محققان معتقدند آلزایمر (دمانس) در سالمندان شاید اجتناب ناپذیر باشد اما بدون راه حل نیست.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شروع آن با حواس‌پرتی‌های خفیف است. آهسته و خفیف. اما زمان که گذشت موضوع پیچیده می‌شود و حتی راه برگشت به خانه نیز گم می‌شود.

آلزایمر نوعی بیماری مغزی است که در آن عملکرد‌هایی مانند حافظه، قضاوت، استدلال و برنامه ریزی در فرد مبتلا دچار اختلال می‌شود. معمولا در سنین بالا رخ می‌دهد. البته نوعی از آن نیز وجود دارد که شیوع آن کم است و در سنین پایین هم رخ می‌دهد. پس سالمندان با ارتقای توانمندی‌های شناختی باید بیشتر مراقبت خود باشند.

در این بیماری، ناحیه رویی مغز به نام کورتکس کوچک می‌شود و در نتیجه آن عملکرد‌های مرتبط به تفکر، برنامه ریزی و حافظه دچار اختلال می‌شوند. در حال حاضر ۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به دمانس مبتلا هستند و هر سال ۱۰ میلیون مورد جدید به این عدد اضافه می‌شود. افرادی که نیاز به مراقبت دارند و درمان دارند.

آلزایمر (دمانس) در سالمندان شاید اجتناب ناپذیر باشد، اما بدون راه حل نیست. آگاهی عمومی تاثیر زیادی در غربال بیماران دارد.


بیشتر بخوانید 


اما تحقیقات علمی با سرعت در این حوزه در حال انجام است تا به ما دنیایی بهتر هدیه دهند. جهانی که در آن از ابتلا به آلزایمر جلوگیری شده و افراد دچار این بیماری و مراقبین آن‌ها زندگی بهتری خواهند داشت و حمایت‌ها و مراقبت‌هایی را دریافت می‌کنند که کرامت، احترام، استقلال و برابری آن‌ها حفظ خواهد شد.

در داده نمای زیر عوامل موثر و آمار دمانس را می‌توانید مطالعه کنید.

داده نما

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار