جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد آمل

نخستین گروه دانشجویان خارجی سال تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد واحد آیت الله آملی تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،شهیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با اشاره به دریافت مجوز جذب دانشجویان خارجی سال تحصیلی جدید در این واحد دانشگاهی، گفت: ۴۰ دانشجو از کشور‌های آسیایی برای سال تحصیلی جدید پذیرش شدند.

او افزود: دانشجویان پذیرش شده غیرایرانی در این واحد دانشگاهی از کشور‌های عراق، پاکستان و افغانستان هستند که در رشته‌های داروسازی، مهندسی شیمی، صنایع غذایی و زیست شناسی تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی همچنین با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با پارک علم و فناوری مازندران گفت: دفتر کارآفرینی و هدایت تحصیلی این واحد دانشگاهی هم در مرکز رشد پارک علم و فناوری شعبه شهرستان آمل راه اندازی شد که ارائه خدمات در این دفتر رایگان است.

شهیدی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی از سال‌های گذشته تاکنون برای اثرگذاری بیشتر در سطح منطقه به دنبال ایجاد رشته مستقل پزشکی در شهرستان آمل بوده است، افزود: اقدام‌های موثر در این زمینه انجام شد که در کنار توسعه رشته‌های مختلف داروسازی، مراحل راه اندازی رشته پزشکی در این واحد دانشگاهی نیز طی شده است.

او همچنین به دستاورد‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی در بخش پژوهشی‌های تحقیقاتی به ویژه رشته‌های مرتبط با بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این واحد دانشگاهی با در اختیار داشتن حدود ۸۵ آزمایشگاه و کارگاه‌های مجهز در حوزه غذا و دارو در کنار ارائه خدمات به دانشجویان این واحد، به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان نیز خدمات ارائه می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه مطالعات زراعت چوب و توسعه کشت گونه‌های متناسب با اقلیم مازندران حمایت می‌کند افزود: از محققان حوزه کشاورزی برای ارائه روش‌های جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش حمایت ویژه می‌شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.