ال گور: ترامپ زانوی خود را بر گردن دموکراسی آمریکا قرار داده است

معاون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا معتقد است که دونالد ترامپ با قطع بودجه خدمات پستی، در مسیر نابودی دموکراسی در این کشور گام برمی‌دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا از رویکرد دونالد ترامپ برای مقابله با تامین بودجه خدمات پستی با هدف مانع تراشی در مسیر برگزاری انتخابات در این کشور انتقاد کرد.

آلبرت گور، که در فاصله سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ معاون بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا بود، در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفت ترامپ زانوی خود را بر گردن دموکراسی آمریکا قرار داده است. معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت بسیاری از رای دهندگان ما از جمله افراد سالمند نگران هستند که با توجه به شیوع کرونا نتوانند با خیال راحت در صف رای گیری بایستند.

ال گور تاکید کرد او با مانع تراشی بر سر بودجه خدمات پستی، در واقع زانوی خود را بر گردن دموکراسی آمریکایی قرار داده و تلاش می‌کند تا رای گیری پستی را برای مردم غیرممکن کند.

او که خود زمانی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری بود، ضمن انتقاد شدید از قطع بودجه خدمات پستی از سوی ترامپ گفت این کار خشم رای دهندگان آمریکایی را برمی انگیزد. زیرا مردم به موقع بسیاری از خدمات روزمره خود را دریافت نمی‌کنند. این یک حمله ظالمانه به یک نهاد آمریکایی است.

رئیس جمهور آمریکا بعد از قطع بودجه خدمات پستی اعتراف کرد به علت مسائل سیاسی مخالف تامین بودجه ۲۵ میلیارد دلاری ادارات پست این کشور است. او تایید کرد که با تامین بودجه ادارات پست این کشور و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شکل پستی مخالف است، زیرا معتقد است این شیوه به نفع دموکرات‌ها خواهد بود. ترامپ گفت رای‌گیری به شیوه پستی شکننده است و باید مردم با دقت بیشتری در این خصوص فکر کنند.

ترامپ گفت آن‌ها سه و نیم میلیارد دلار را برای کاری می‌خواهند که در نهایت مشخص خواهد شد مملو از تقلب است. این پول در اصل پول برگزاری انتخابات است. آن‌ها این پول را می‌خواهند تا با کمک آن ادارات پست را فعال کنند تا میلیون‌ها بسته پستی را که حاوی آرای مردم است جمع آوری کنند. این بدان معناست که نمی‌توان انتخابات پستی را در هر منطقه‌ای برگزار کرد، زیرا امکانات لازم را ندارند.

رئیس جمهور آمریکا بار‌ها برگزاری انتخابات به صورت پستی را فاجعه بار و زمینه ساز تقلب غیر قابل جبران اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار