رستمی:

جریان روشنفکری اشاره‌ای به دست کودتاچیان استکبار در حادثه ۲۸ مرداد نمی‌کنند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مناسبت روز ۲۸ مرداد متنی را در فضای مجازی منتشر و در آن از جریان روشنفکر که اشاره‌ای به کودتاچیان حادثه این روز نمی‌کنند انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها متنی را به صفحه خود در اینستاگرام نوشت:به مناسبت فرا رسیدن روز ۲۸ مرداد در صفحه اینستاگرام خود متنی را منتشر کرد.

رستمی نوشت: "۲۸مرداد در حافظه تاریخی ما ایرانیان روز تلخی است، این روز یادآور کودتای استکبار و استبداد علیه نهضتی دینی و ملی که با خون دل خوردن‌های بسیار به دست آمد است.

یادآور روزگاری که نشان داد سرشت غرب و البته آمریکا ورای نمایش‌ها و شو‌های دموکراسی خواهانه سرکوب هر دولتی است که ولو حداقلی به دنبال منافع ملت خود باشد. بیست و هشت مرداد یادآور این نکته است که ذره‌ای اعتماد به غرب و گره زدن سرنوشت ملت به تصمیم آن‌ها نتیجه‌ای جر خسران و ویرانی ندارد.

بیست و هشت مرداد یادآور این مفهوم است که اگر در مسیر نهضتی وحدت و انسجام فدای قدرت طلبی‌ها و دیکتاتور صفتی‌ها شود نتیجه‌ای جز شکست به بار نمی‌آورد، بیست و هشت مرداد یادآور تلخی‌های فراوانی است؛ تلخی‌هایی عبرت آموز که بیست و پنج سال طول کشید تا به شیرینی تبدیل شود.

نکته قابل تامل، اما درباره روایت‌ها از بیست و هشت مرداد این است که جریان به اصطلاح روشنفکر راوی این بخش از تاریخ معاصر، معمولا هیچ اشاره‌ای به دست کودتاچی استکبار که هر کجا آمده اند جز استبداد نتیجه‌ای نداشته اند نمی‌کنند. در جنگ روایت‌ها بزک کنندگان جانیان را بشناسیم.

گفتنی است؛ کودتای ۲۸ مرداد، کودتایی است که با طرح و حمایت مالی و اجرائی سازمان مخفی اطلاعات بریتانیا و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا بر ضد دولت محمد مصدق در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به انجام رسید و در پی موفقیت کودتا و سقوط کابینه دوم دولت ملی مصدق، سرلشکر فضل‌الله زاهدی عهده‌دار تشکیل کابینه جدید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار