سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی:

بازی‌های بومی و محلی برای ما اهمیت زیادی دارد

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی گفت: بازی‌های بومی ومحلی علاوه بر این که نمایانگر میراث فرهنگی کشورمان بوده از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است.

عباسعلی اکبری سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: رشته‌هایی مانند ورزش‌های بومی و عشایری از جمله ورزش‌هایی بوده که جزو جدا ناشدنی از میراث و هویت ملی ما هستند از همین رو این ورزش‌ها چه در قالب بازی، تفریح و چه در قالب ورزش برای ما و جامعه ورزشی خصوص فدراسیون بازی‌های بومی بسیار حائز اهمیت بوده است.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی در خصوص فعالیت های خود در دوران سرپرستی اش گفت: از زمان حضور در این فدراسیون اعلام کردم که پرداختن جدی به ورزش‌های روستایی و بومی محلی، به منظور حفظ آمادگی هرچه بیشتر جامعه روستایی و احیای هر چه بیشتر آداب و سنت ورزش‌های روستایی از جمله وظایف ما خواهد بود. هرکدام از این‌ها دلیل دارد. آن هم فراهم کردن فضایی برای رشد و توسعه‌ی ورزش‌های روستایی و ایجاد بستر سازی برای ایجاد تشویق و تقویت جامعه روستایی بوده است.

او ادامه داد: توسعه ورزش بومی و محلی در جامعه‌ی روستایی برای حفظ سلامتی و آمادگی جسمانی هرچه بیشتر جامعه روستایی باید مورد توجه قرار گیرد. در جامعه روستایی ما هویتی وجود دارد که با توسعه‌ هویت و فرهنگ‌های خود می‌توانیم نقشی از ایران زیبا را به جهانیان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار