طرز تهیه نان گرده کردستان

در این مطلب قصد داریم روش تهیه نان گرده کردستان را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه نان گرده کردستان را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آرد سبوس دار،٣ لیوان دسته دارفرانسوی

پودرخمیرمایه ١ ق چ (٨ گرم )

شکر،١/٤ تا ١/٢ لیوان

شیر،١/٢ لیوان

آب،١/٢ لیوان

تخم مرغ،١ عدد درشت و یا دو عدد کوچک

روغن جامد،١/٤ لیوان

زرچوبه ١/٢ ق غ، سبزی خشک معطر یا شنبلیله ١/٢ ق غ

طرزتهیه:

١/٢ آب ولرم را با یک قاشق شکرمخلوط و پود خمیر مایه  رو بپاشین روش، درش را ببندید و بذارین داخل کابینت به مدت ١٠ دقیقه تاعمل بیاد.

درظرفی تخم مرغ (یک زرده روبرای رمال گذاشتم) یک تخم مرغ کامل و یک سفیده را داخل کاسه باشکر و شیر ولرم مخلوط کنین، سپس زردچوبه وسبزی خشک را اضافه و مخلوط کنین، خمیرمایه عمل آمده را هم اضافه و مخلوط کنین.

٢/٥ لیوان آردر و با خیال راحت اضافه و مخلوط کنین، روغن را هم اضافه کنین، حالا مابقی آرد را با احتیاط اضافه کنین و خمیر را حسابی ورز بدین، خمیر باید کمی چسبناک باشه، وگر نه نونتون سفت میشه، خمیر را داخل کاسه‌ی چرب شده بذارین و روشو بپوشونین و بذارین تو محیط تاعمل بیاد، من ٣ ساعت استراحت دادم، میتونین خمیر شب درست کنین و بذارین یخچال، صبح یک ساعت بذارین تومحیط و بعد چانه کنین و نان را درست کنین.

بعداز سه ساعت استراحتی که به خمیر دادم، خمیر به ٥ چانه‌ی ١٥٠ گرمی تقسیم کردم وچانه کردم، دوباره نیم ساعت استراحت دادم، تو این مدت فر را روشن کنین، فر گازی دمای ١٨٠ و فر برقی ١٧٠ درجه.

منبع:ashpazi_life_home

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار