نرخ مرگ و میر وحشتناک نوزادان سیاه پوست آمریکایی به دلیل تبعیض نژادی

تحقیقات جدید در آمریکا نشان می‌دهد میزان مرگ و میر نوزادان تازه متولد شده سیاه پوست در این کشور بسیار بالاست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان، مطالعات جدید در آمریکا نشان می دهد تبعیض نژادی در این کشور در بخش مراقبت های بهداشتی از کودکان در بیمارستان نیز به صورت گسترده به چشم می خورد.

بر این اساس، یافته‌های محققان نشان می‌دهد نوزادان سیاه پوست تازه متولد شده اگر از سوی کادر درمانی سیاه پوست مراقبت شوند احتمال زنده ماندنشان بیشتر است. همچنین نوزادان تازه متولد شده سیاه پوست اگر از سوی کادر درمانی سفید پوست تحت مراقبت قرار بگیرند ۳ برابر بیشتر از کودکان سفید پوست احتمال از دست دادن جانشان وجود دارد.

این تحقیقات نشان داد زمانی که پزشکان سیاه پوست مسئولیت مراقبت از نوزادان سیاه پوست را برعهده می‌گیرند نرخ مرگ و میر این نوزادان ۳۹ تا ۵۸ درصد کاهش می‌یابد. این موضوع نشان دهنده تبعیض نژادی هولناک در بیمارستان‌های آمریکا از همان ساعت اولیه تولد نوزاد است.

این در حالی است که این تحقیقات نشان داد نرخ مرگ و میر نوزادان سفید پوست هیچ ارتباطی با رنگ و نژاد پزشکان ندارد. این یافته‌ها تحقیقات پیشین در این رابطه که نرخ مرگ و میر در میان نوزادان سیاه پوست در آمریکا بیشتر از سفید پوستان است را تایید می‌کند.


بیشتر بخوانید


محققان دانشگاه جرج مانسون ایالت فلوریدا با تحلیل اطلاعات بیمارستانی درباره ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تولد نوزاد از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۵ میلادی به این نتیجه رسیدند. محققان دریافتند زمانی که نوزادان تازه متولد شده سیاه پوست از سوی پزشکان سفید پوست تحت مراقبت قرار می‌گیرند، احتمال مرگ و میرشان به یک باره ۳ برابر افزایش می‌یابد.

رچل هاردمن، یکی از محققان این پژوهش در این باره گفت: مطالعات ما اختلاف فاحش میان نرخ مرگ و میر نوزادان سیاه پوست و سفید پوست تنها در ارتباط با نژاد کادر درمانی آن‌ها را نشان می‌دهد. از زمانی که ما این یافته‌ها را به دست آورده ایم شمار بیشتری از کودکان سیاه پوست جان خود را از دست داده اند. اهمیت دارد به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت و درمان آمریکا اعلام کرده بود نرخ مرگ و میر کلی نوزادان تازه متولد شده سیاه پوست در این کشور ۲.۳ برابر نوزادان سفید پوست است. منتقدان می‌گویند کشور آمریکا به شدت از نژاد پرستی ساختاری رنج می‌برد و این موضوع حتی نرخ مرگ و میر نوزادان تازه متولد شده را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار