عصر امروز صورت گرفت؛

خاک‌سپاری پیکر آیت الله تسخیری در حرم حضرت معصومه(س)

پیکر آیت‌الله تسخیری، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام در حرم حضرت معصومه (س) آرام گرفت.

اقامه نماز آیت الله نوری همدانی بر پیکر آیت الله تسخیری

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مراسم خاک‌سپاری مرحوم آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و از منادیان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی عصر امروز پنجشنبه در قم برگزار شد.

پیکر این عالم وارسته پس از اقامه نماز آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

این مراسم به دلیل کرونا به شکل محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد ؛آیت الله شب زنده دار، عضو فقهای شورای نگهبان، آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از جمله شخصیت های حاضر در این مراسم حضور داشتند.

مراسم بزرگداشت این عالم ربانی امشب پس از اقامه فریضه مغرب و عشاء از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در مدرسه فیضیه برگزار می‌شود؛ آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه سخنران این مراسم خواهد بود.

مرحوم آیت الله تسخیری

آیت‌الله تسخیری که دریکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، ظهر روز سه شنبه ،۲۸ مردادماه در ۷۶ سالگی براثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

او پس از مرحوم آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی، سال‌ها دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را بر عهده داشت و با توجه به توانایی علمی و آشنایی با زبان‌های عربی و انگلیسی، اقدامات موثری در زمینه  وحدت جهان اسلام انجام داد.

‌آیت‌الله تسخیری همچنین ریاست شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.