رئیس شورای اسلامی شهر قم خبر داد؛

راه اندازی حسینیه‌های سیار در سطح شهر قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم از فعال کردن حسینیه‌های سیار در سطح شهر به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عبدالله جلالی،رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و نقش مدیریت شهری در برگزاری مراسم‌ عزاداری اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی طوری صورت گرفته که از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای بزرگداشت ماه محرم استفاده شود.

او افزود:اماکن عمومی، مساجد، فضا‌های باز شهر، بوستان‌ها و… برای برگزاری  مراسم آماده شده است و در کنار همه این‌ها هر خانه قمی یک حسینیه برای زنده نگه داشتن یاد سیدالشهدا (ع) خواهد بود.

جلالی ادامه داد: ممکن است شیوع کرونا شکل عزاداری ایام محرم را تغییر دهد، اما این موضوع هیچ تغییری در هویت شهر قم به عنوان یک شهر حسینی ایجاد نخواهد کرد.

او با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در شورای اسلامی شهر قم برای تبیین سیاست‌های کلی اقدامات مدیریت شهری در محرم امسال، گفت: برگزاری آیین سیاه پوشان محرم و اجرای طرح هر خانه یک حسینیه در این جلسات مورد بحث قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فعالیت حسینیه‌های سیار در سطح شهر در ایام محرم، افزود: خودرو‌های بلندگودار شهرداری و برج‌های اذان گوی مستقر در سطح شهر هم در ساعاتی از روز نوحه و سخنرانی پخش خواهند کرد.

به گفته جلالی، هر گونه فضای باز مورد نیاز هیئت‌های مذهبی که در دست شهرداری باشد از جمله بوستان‌ها در اختیار هیئت‌ها قرار داده خواهد شد.

او اظهار کرد: اگر اطراف مساجد فضا‌هایی باشد که امکان آماده سازی وجود داشته باشد شهرداری قم در این زمینه مسئولیت را به عهده گرفته و این مکان‌ها را برای حضور هیئت‌ها آماده می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در سیاه پوش کردن شهر قم نیز تاکید داشته‌ایم که تمام نقاط شهر مورد توجه قرار بگیرد و این موضوع به یک نقطه خاص اختصاص پیدا نکند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار