۷۴ فروند شناور لانگ لاین در آب‌های ساحلی سیستان وبلوچستان در حال فعالیت هستند

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۰ فقره موافقت اصولی صیدلانگ لاین (صید با قلاب) در آب‌های ساحلی این استان صادر شده که در ۲ سال اخیر ۷۴ فروند شناور به بهره‌برداری رسیده است.

محمدرضا دائمی سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: با توجه به توقف فعالیت صیادی در فصل مونسون بازدید از شناورهای یاد شده در دستورکار این معاونت قرار گرفته و تاکنون ۴۰ فروند از این شناورها در بنادر تحت پوشش کنارک مورد بازدید قرار گرفت و طی روزهای آتی بازدید از شناورهای شهرستان‌های چابهار و دشتیاری در برنامه کاری قرار دارد.

او  بیان کرد: بازدید از شناورهای صیادی لانگ لاین آماده دریاروی در شروع فصل آتی توسط کارشناسان اداره امور صید، یگان حفاظت از منابع آبزیان، حراست اداره کل و نمایندگان ادارات شیلات شهرستان‌های کنارک، چابهار و دشتیاری در حال انجام است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ماهی صید شده توسط قلاب از کیفیت و بازارپسندی خوبی برخوردار است، افزود: سازمان شیلات ایران برای ترویج روش صید لانگ لاین تلاش‌های زیادی انجام داده و صیادان از هزینه‌های فراوان تور ماهیگیری رهایی پیدا می‌کنند.

وی گفت: روش رشته قلاب طویل یکی از روش‌های بسیار مفید و مورد تأکید سازمان شیلات و این اداره‌کل است و با توجه به این ضرورت، اجرای کارگاه‌های آموزشی با همکاری موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران برای صید با قلاب اجرا شده است.

دائمی ادامه داد: روش‌های صید قلاب از جمله روش صید رشته قلاب طویل (لانگ لاین) از جمله روش‌های صید انتخابی محسوب می‌شود که مورد توصیه سازمان‌های بین المللی مثل سازمان خوار و بار کشاورزی جهانی (فائو) و کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند بوده که ضمن انجام صید انتخابی و کاهش صید ضمنی، منجر به حفظ کیفیت و ارتقا ارزش افزوده محصولات صید شده می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار