به زودی، پرداخت بخشی از مطالبات کارگران کنتور سازی

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: بخشی از مطالبات کارگران کنتور سازی اوایل هفته پرداخت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندارگفت: با پیگیری صورت گرفته از طریق فروش بخشی از سهام شرکت کنتور سازیدر یکی از استان‌ها، بخشی از مطالبات کارگران حدوداً معادل ۲ تا ۳ ماه، حداکثر تا اوایل هفته آینده پرداخت خواهد شد و پیگیری برای پرداخت بقیه مطالبات کارگران در حال انجام است.

وی اضافه کرد: این واحد تولیدی در شهر صتعتی البرز، یکی از مهمترین تولید کنندگان کنتور‌های مورد نیاز شرکت‌های توزیع نیروی برق در سطح کشور است، ولی در ادامه و روند تولید به دلائل مختلف بخصوص سوء مدیریت نتوانست کیفیت و تقاضای مورد نیاز صنعت برق را تامین کند.

حبیبی اضافه کرد: طی دو سال اخیر با حمایت‌های استانداری و دستگاه قضایی استان این مجموعه فعالیت با ظرفیت تولید پایین داشت که صرفا بتواند پاسخگوی حقوق و مزایای کارگران باشد، ولی با افزایش هزینه‌های اولیه تولید و تهیه مواد اولیه و مطالبات مالیاتی عملاً از ابتدای سال جاری امکان فعالیت این واحد میسر نبود و از طرفی مدیران شرکت در بازداشت هستند.

حبیبی گفت: موضوع چگونگی فعالیت شرکت در جلسات متعدد ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و چند سناریو جهت ادامه کار به واحد پیشنهاد شد، از جمله واگذاری مدیریت شرکت به کمیته موضوع قانون حمایت از صنایع که تاکنون امکان تامین منابع مالی آن فراهم نشده است.

معاون سیاسی استاندار گفت: با توجه به مطالبات زیاد بانک‌ها، مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، شرکت‌های آب، برق و گاز عملاً امکان ادامه فعالیت واحد تولیدی میسر نبود که نهایتاً تصمیم گیری شد فعلاً واحد تولیدی تا تعیین تکلیف نهایی تعطیل و کارگران به بیمه بیکاری معرفی شوند.

حبیبی بیان داشت: پیگیری‌ها برای ارائه راهکاری به منظور فعالیت مجدد شرکت از طریق قانونی از جمله جذب سرمایه گذار جدید، مدیریت دولتی و یا قانون حمایت از صنایع توسط استانداری و دستگاه قضایی در حال پیگیری است که چنانچه یکی از راه‌ها محقق شود جذب کارگران سابقه دار شرکت در اولویت خواهد بود.

معاون سیاسی استاندار خاطر نشان کرد:مقرری بیمه بیکاری کارگران معرفی شده به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی از شهریور ماه برقرار و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار