در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ثبت نام در سامانه سجام شگرد جدید مجرمان سایبری

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درباره نحوه جدید کلاهبرداری مجرمان سایبری توضیحاتی داد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اخیرا با توجه به رونق بازار بورس و فعالیت هموطنان در این عرصه، مجرمان سایبری بیکار ننشسته و با طرح نقشه های شوم خود قصدکلاهبرداری از طریق فیشینگ سامانه سجام را از کاربران دارند.

وی افزود: مجرمان با راه اندازى سایت جعلى سامانه سجام اقدام به کلاهبردارى از شهروندان و برداشت غیرمجاز از حساب بانکى آن‌ها مى‌کنند و  از این رو کاربران باید در صورت نیاز به ثبت نام در بورس و سامانه سجام، تنها به آدرس سایت سجام مراجعه کنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: کاربران برای ورود به فضای کسب و کار مجازی و بازار بورس باید ابتدا نحوه فعالیت در این فضا را فرابگیرند تا در ادامه فعالیتشان به مشکل برخورد نکنند و  موضوعی آن ها را تهدید نکند.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا کاربران در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در بحث جرایم اینترنتی مراتب را به سایت پلیس فتا گزارش دهند تا در صورت لزوم به موضوعات ورود کرده و توسط افسران پلیس فتا به شکایات مردمی رسیدگی شود.


بیشتر بخوانید

بررسی لوگوی وضعیت فعالیت شرکت­‌های بازاریابی شبکه‌ای + عکس

گرفتار تبلیغات وسوسه انگیز حراجی‌های مجازی نشوید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار