اجماع سرمایه‌گذاران خراسانی برای توسعه اقتصادی

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت:ظرفیت‌های خوبی در استان برای جذب سرمایه فراهم است، این فرصت برای آینده اقتصاد استان مغتنم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسین محمودی خراسانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: در روز‌های گذشته، نخستین اقدام برای تشکیل ائتلاف سرمایه‌گذاران یا هلدینگ ثروت آفرینی در خراسان رضوی با هدف تجمیع ظرفیت‌های ثروت زا و بهره‌برداری بهتر از آن‌ها با برگزاری نشست هم اندیشی بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ریاست استاندار خراسان رضوی انجام شد.

او افزود: برای تجمیع سرمایه‌های این استان با هدف انجام طرح‌ها و اقدامات بزرگتر و رشد اقتصادی آن، از یکی از شرکت‌های توانمند کشور در زمره «شرکت‌های سهامی عام برای توسعه معادن و صنایع معدنی» دعوت شده بود تا بسترساز تشکیل این هلدینگ بین سرمایه داران و اجرای پروژه‌های مشترک برای اشتغال و کارآفرینی شود.

بیشتر بخوانید


نائب رئیس اتاق مشهد ادامه داد: اقتضای پیشبرد هدف مذکور و تشکیل هلدینگ ثروت آفرینی، تامین ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است. طبق برآورد‌های انجام شده، از این میزان، باید ۳۵ درصد آن در همان ابتدا فراهم شود (که معادل حدود ۷۰ میلیارد تومان است).

محمودی بیان کرد: پیشنهاددهندگان این طرح مدعی بودند که شرکت مذکور پس از ثبت، روانه بورس خواهد شد و در آنجا نیز امکان پذیره نویسی تا ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. با این اوصاف حجم سرمایه گذاری در این صندوق در مجموع به هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

او تصریح کرد: با سطح سرمایه مذکور، امکان تعریف ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود خواهد داشت. نمونه مشابه این طرح در مازندران پیاده سازی شده است. در آن جلسه اعلام کردیم که ما شرکت توسعه سرمایه گذاری را در اتاق خراسان رضوی به ثبت رسانده ایم و اگر طرح مذکور با اساسنامه همخوانی داشته باشد، پارلمان بخش خصوصی استان آماده همکاری در این حوزه است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: در استان ظرفیت‌های خوبی برای جذب سرمایه فراهم است و باید این فرصت را برای آینده اقتصاد این خطه برای جامعه مغتنم بدانیم و از پتانسیل‌های درون استانی برای تحقق این هدف بهره بگیریم. از این منظر نیازمند همراهی بیشتر فعالان اقتصادی هستیم و اتاق بازرگانی نیز همچنان پیگیر این موضوع خواهد بود.


انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.