فومنی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

کنگره سالانه و مجمع عمومی حزب مردمی اصلاحات ۲۷ شهریور برگزار می‌شود

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات از برگزاری کنگره سالیانه و مجمع عمومی حزب مردمی اصلاحات در ۲۷ شهریور خبر داد.

محمدزارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کنگره این حزب که در روز ۲۷ شهریور برگزار می‌شود، گفت: حزب مردمی اصلاحات یکی از احزابی است که با تمام قوانین خود را وفق داده است و از اولین احزابی بوده که توانست خود را با قانون جدید وفق دهد و پروانه خود را دریافت کند.

او افزود: در کنگره‌ای که در ماه شهریور برگزار می‌شود، اعضای شورای مرکزی، کادر رهبری و بازرسان این حزب برای مدت سه سال تعیین می‌شود، همچنین در این دوره، بعد از اتمام فعالیت دومین دوره شورای مرکزی، اعضای سومین دوره آن انتخاب خواهند شد.

فومنی ادامه داد: این انتخابات یک کنگره ملی در سراسر کشور است که تمامی دفاتر و اعضا به صورت الکترونیکی و اینترنتی رای خواهند داد، برای نخستین بار است که این امر برای یک حزب در کشور اتفاق خواهد افتاد. حزب مردمی اصلاحات توانسته است با گستردگی زیادی در سراسر کشور این اقدام را انجام دهد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در ادامه تصریح کرد: ابتدا تصمیم داشتیم که این کنگره را به صورت حضوری برگزار کنیم، ولی با توجه به ابلاغ دستورات وزارت کشور، تصمیم بر این شد که به صورت الکترونیکی آن را برگزار کنیم.


بیشتر بخوانید:


او تصریح کرد: رای گیری هم از طریق سیستم‌های الکترونیکی و با حضور بازرسان و نمایندگان وزارت کشور انجام می‌شود، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و روند‌ها در سراسر کشور در حال انجام است.

فومنی با اشاره به الکترونیکی بودن انتخابات گفت: این برای نخستین بار است که یک حزب با گستردگی ملی انتخابات الکترونیکی به صورت سامانه‌ای در کل کشور برگزار می‌کند که مورد تایید فناوری و اطلاعات وزارت کشور است.

او درباره مهلت ثبت نام نامزد‌های عضویت در شورای مرکزی این حزب افزود: نامزد‌ها تا ۲۱ شهریور فرصت دارند برای حضور در انتخابات شورای مرکزی اعلام آمادگی کنند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در پایان گفت: در این کنگره گزارش دوره قبل توسط دبیرکل به مجموعه ارائه و برنامه‌های آینده خصوصا رویکرد ورود به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر‌های سراسر کشور  بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار