باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

دولت چه برنامه‌ای برای کاهش تحریم‌ها دارد؟

در سال آخر دولت زمزمه‌هایی از برداشتن تحریم‌ها به گوش می‌رسد که در این گزارش به راهکار‌های دولت در این‌باره می‌پردازیم.

به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه زهرا نصراللهی، «از امروز سال آخر دولت شروع می‌شود؛ سال آخر از جهات مختلفی مهم است. یک اهمیت سال آخر دولت این است که آخرین فرصت شما برای کار کردن برای ملت، کشور، خدا و اسلام است. این‌جور نباید تصور کرد که یکسال چیزی نیست، نه یکسال خیلی زمان است. یکسال سه‌تا صد روز به اضافه‌ی یک شصت و پنج روز است، یعنی بنابراین زمان کمی برای کار نیست». این بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت در دوم مرداد امسال بود.

صحبت‌های رهبر انقلاب آنقدر گیرا بود که گویا دولت تصمیم گرفت تا بیشتر از قبل برای انجام اقدامات نیمه‌تمام خود تلاش کند.

صبح روز سه‌شنبه ۴ مرداد امسال مصاحبه‌ای از محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در یکی از روزنامه‌هایی سراسری کشور چاپ و سپس در خبرگزاری‌ها منتشر شد؛ واعظی در این گفت‌وگوی خود بیان کرده بود که «تلاش می‌کنیم تحریم برای دولت بعد نماند».

او در این مصاحبه صراحتا بیان کرده بود که «ما برای تحریم برنامه داریم و آقای رئیس‌جمهوری این برنامه را اعلام خواهند کرد. البته برای پس از تحریم هم برنامه داریم، اما تا آن زمان تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از همه ابزار‌های بین‌المللی و همه نفوذ و روابطمان با دوستان‌مان استفاده کنیم و فشار بیاوریم تا تحریم‌ها رفع شود.».

اما ماجرا به همین جا ختم نشد، چند ساعتی از انتشار خبر آقای واعظی نگذشته بود که علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود از اعلام خبری از سوی رئیس جمهور پرداخت؛ او با بیان اینکه رئیس‌جمهور به زودی برنامه‌ای را اعلام خواهند کرد، گفت که این برنامه‌ریزی‌های متعهدانه برای آینده ایران طراحی شده است و ما به دنبال ورود نیرومند به قرن جدید هستیم.

نهم شهریور امسال، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با انتشار یادداشتی بیان کرد که تلاش مداوم برای ایجاد بی ثباتی در بازار‌های پولی و ارزی کشور از سوی آمریکا و همدستان او تازگی ندارد، هدف همه این اقدامات به‌‎ویژه در یک سال اخیر، ایجاد انتظارات منفی درمردم برای به زانو درآوردن اقتصاد کشور بوده است.

او همچنین گفت که بانک مرکزی، برنامه‌های خود را بر اساس ادامه تحریم‌های آمریکا تنظیم کرده است و این اطمینان را داریم که نفس‌های پایانی تحریم‌ها و دولت فعلی واشنگتن نیز نمی‌تواند به برنامه‌های ما درحفظ پایداری بازار‌ها آسیبی وارد کند.

بانک مرکزی ایران اولویت خود را بر تقویت ثبات و جلوگیری از نوسانات ناشی از سفته بازی و کمک به پایداری و شکوفایی اقتصاد و تولید قرار داده است و با رصد مستمر متغیر‌های کلان اقدامات ضروری در بازار‌های پول و ارز، انجام خواهد داد.

دولت می‌تواند در مدت باقی مانده تحریم‌ها را بردارد؟

این سوال پیش می‌آید که راهکار و برنامه دولت در این روز‌های باقی مانده برای رفع یا حتی بی اثر کردن تحریم‌ها چیست؟ و آیا می‌توان با تکیه بر این برنامه‌ها از مشکلات کنونی کشور عبور کرد یا خیر؟ پاسخ این سوال را حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دوشنبه ۱۰ شهریور در دومین نشست «توسعه همکاری با همسایگان» داد و تقویت و گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه را عامل مهمی در عبور از مشکلات تلقی کرد.

رئیس جمهور کشورمان در این جلسه دوباره بر این موضوع که روابط خارجی معنای گسترده و بسیار وسیع‌تری از سیاست خارجی دارد، تاکید کرد؛ همچنین روحانی با بیان اینکه ملت و دولت ایران همواره در کنار ملت و دولت‌های دوست و برادر همسایه بوده و از گسترش روابط دوجانبه و منطقه‌ای با همسایگان استقبال می‌کند، گفت که ما باید با همه برادرانمان در منطقه و همسایگان ایران با صمیمیت برای توسعه کل منطقه تلاش کنیم. اقتصاد هماهنگ و اشتراکی در منطقه به تأمین صلح و امنیت کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور تقویت رفت و آمد میان ملت‌های منطقه و توسعه گردشگری، سرمایه گذاری‌های مشترک و گسترش همکاری‌های بانکی و مالی میان همسایگان را گامی مهم و ارزنده در مسیر تقویت بیش از پیش روابط خواند.

آیا دولت می تواند در مدت باقی مانده تحریم ها بردارد؟

تحریم‌ها چه هزینه‌ای برای غرب دارد؟

تحریم علاوه بر هزینه‌هایی که برای کشور‌های تحریم شده در پی دارد، برای کشورهای تحریم کننده  و کشورهای تبعیت کننده از نظام تحریمی هم خالی از هزینه نیست، این موضوع را می‌توان در واشنگتن که ید طولایی در اعمال تحریم دارد به خوبی بینیم. واشنگتن که مدت‌هاست از ابزار تحریم علیه ایران استفاده می‌کند، از این موضوع آگاهی دارد و تمام تلاش خود به کار گرفته تا نظام تحریمی خود را علیه کشورمان کارآمدتر کند.

حجت‌الله عبدالملکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اعتقاد بر اینکه تحریم‌های اعمالی آمریکا برای خودشان هم هزینه دارد بیان کرد که اقتصاد مقاومتی ما با رفع موانع داخلی منجر به کم اثر، یا بی اثر شدن تحریم‌های خارجی می‌شود و با توجه به هزینه‌هایی که تحریم‌های خارجی برای غربی‌ها دارد آنها خودشان به صورت یکجا تحریم‌ها را لغو می‌کنند.

در همین راستا کارشناسان، فشار‌های بین‌المللی در زمینه نقض حقوق بشر را یکی از هزینه هایی اعمال تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران می‌دانند و در ادامه بر این باورند که هزینه‌های ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کنترل کشور تحریم‌ شده هم دیگر هزینه‌ای است که تحریم کننده‌ها باید پرداخت کنند.

در حقیقت اطمینان از اجرای تحریم‌های مؤثر و جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی برای رصد کشور تحریم شده است؛ در صورتی که امکان رصد فعالیت چنین کشورهایی وجود نداشته باشد، عملاً تحریم‌های مالی را به راحتی می‌توان دور زد.

آیا دولت می تواند در مدت باقی مانده تحریم ها بردارد؟

علاوه بر این هزینه‌ها، همراه کردن کشور‌های مختلف با نظام تحریمی هم از دیگر عواملی است که موجب هزینه سازی برای غرب می‌شود، چرا که اگر کشور‌های دیگر از تحریم‌های واشنگتن پیروی نکنند، این تحریم‌ها اثرگذاری لازم را نخواهد داشت. با این حال کشور‌های دیگر که بر اساس منافع خود تصمیم می‌گیرند نیز در قبال تحریم‌های آمریکا متضرر می‌شوند و همراه کردن آنان، برای آمریکا هزینه خواهد داشت.

ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، تحریم‌ها را به نوع نگاه دولت به مسئله سیاست خارجی و انتخاب‌های آن نسبت داد و می‌گوید که سر دیگر این موضوع به نوع نگاه به اهداف و آرمان‌های انقلاب مربوط می‌شود، لذا اگر دولت بتواند بین مواضع، رویکرد‌های ایدئولوژیک و روابط بین الملل پیوند منطقی و قابل اجرا برقرار کند، می‌تواند در عبور از مشکلات کشور موفق باشد.

او  معتقد است که اگر ایران بتواند بر پایه اهداف و آرمان‌های انقلاب رشد و توسعه پیدا کند، می‌تواند وجه الهام بخشی کشورمان را هم تقویت کند، چراکه در همین راستا دیگر کشور‌ها هم سعی می‌کنند از راهکار‌های ما به عنوان الگویی در مناسبات داخلی و خارجی استفاده و مسیر استقلال خواهی را طی کنند و  الگو قرار گرفتن ایران، کشور‌های قدرتمند را نگران کرده و حوزه نفوذ آن‌ها را محدود می‌کند، در نتیجه آن‌ها به سمت ایران می‌آیند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به راهکار عبور از تحریم گفت که کشور‌های منطقه برای رشد و توسعه خود و عبور از مشکلات  باید بتوانند همکاری‌های نزدیک با یکدیگر داشته باشند و ظرفیت‌های خود را به مشارکت بگذارند، علاوه بر این آنچه می‌تواند غربی‌ها و کشور‌های تحریم کننده را از مسیر تحریم متوقف کند، بازدارندگی اقتصادی است و آنچه می‌تواند برای تحریم کننده‌ها هزینه ساز باشد، بازدارندگی ما در حوزه‌های مختلف است.

آیا دولت می تواند در مدت باقی مانده تحریم ها بردارد؟

ظهره وند همچنین تاکید دارد که  با تکیه بر ظرفیت‌های خودمان در کشور  می توانیم  بازدارندگی ایجاد کنیم  اما تنها با تکیه بر اینکه کشور‌های تحریم کننده خودشان از تحریم ما خسته می‌شوند و در مناسبات خودمات هیچ تغییری ایجاد نکنیم، راهگشا نخواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین معتقد است که تجربه ۴۰ سال گذشته به خوبی نشان می‌دهد که استقلال برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت بالایی دارد و استقلال به معنای قطع روابط با کشور‌های دیگر نیست، بلکه استقلال یعنی خود اتکایی که آن هم با عدم وابستگی به کشور‌ها و داشتن مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میسر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دولت کاری نکنه بهتره،کاری که باید بکنه را نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
ما فقط منتظریم سال آخر این دولت تموم بشه تا یه نفس راحت بکشیم...
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۴:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دولت برنامه ای جز وعده های پوچ ندارد
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۰:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
درامدی که از تحریمها و بدبدخت شدن ملت بدست میاد چرا باید تحریم ها برداشته بشه.یه ماشین نمیتونیم تولید کنیم چرا میگیم میتونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دولت هیچ برنامه ای برای کاهش تحریم ها نداره
اما تادلت بخواد برنامه برای تحریم داخلی مردم و گران شدن قیمت اجناس داخلی و فلج کردن مردم داره
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
ما انقد در برابر تحریمها ایستاگی میکنیم // // منظورم اینه که کشورمون پیشرفت کنه // قبول دارید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بازم غربی ها ی وعده پشت پرده دادن. .
مواظب باش دوباره فریب نخوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
قالیباف ما فقط به تو رأی میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام
امسال سال آخر و آخرین فرصت دولت برای ملت ، کشور ، خدا واسلام است ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
روحـانی 3 تا صد روز فرصت دارد تا مشکلات را حل کند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
هر چند که با سیاست جدید توزیع خودرو بازار خودرو را نتوانستند کنترل وبه فاصله قیمت ده درصدی بازار با کارخانه برسند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۰۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
ای آقا مگر دولت به فکر ملت هست. اگر بود تا الان تورم انقدر نبود. امروز بدتر از دیروز شده. فرا هم بدتر از امروز... دولت لالا کرده هیس مردم خواب هستن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
من وهمکار انم یه برنامه بسیار عالی بر تورم انجام دادیم که مورد قبول اقتصادانان چند کشور اروپایی قرار گرفت واون چیزی که من براتون پیشنهاد میدم اینکه خودتون رو به کوچه علی چپ بزنید حرص نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
تا الان ۷تا از این ۳صدویه ۶۵روز چه کرده که تو این یک ۳صدو۶۵ روز بکنه تمام امیدمون گذاشتیم که ترامپ بره ای خاک بر سر ما اقتدار رو باید از سپاه اموخت
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۲۰:۴۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
برا کاهش که برنامه ای نمی بینیم ولی اما ....
برا افزایش تحریم ها تا دلت بخواد برنامه دارد....
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۳۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اصلاً دولت مگر از روز اول برنامه داشته که حالا بخواد برنامه داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
این دولت منظورته؟
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
فعلا که نماینده های ۲۶درصدی به دنبال تحریم اینترنت و فضای مجازی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اگه بخواهند و مصمم باشند سخت نیست حل مشکلات اما برای این کار بعضی مسئولین باید از منافع شخصی که به ضرر عام هستش کوتاه بیان. مثلا یه وزیر که خودش یا اطرافیانش تو کار واردات فلان جنس هستش که اتفاقا تو داخل هم تولید میشه سخته که از منافعش بگذره و با قطع واردات به منافع ملی کمک کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
تورم وگرانی ووووتاکی ادامه دارد؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
تو کمبییون مشترک دیروز و امروز دولت به اروپا و امریکا وعده جدید شاید داده باز هم مثل هفت سال گذشته دل خوشی به غرب و امیدواری به غرب دارن نه داخ
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۵۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
به کارشناساتون بگید مردم از این کارشناسیتون افسردگی گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
باید آنقدر تولید افزایش یابد که از فرط تولید بترکيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
متأسفانه مردم ایران دارن زیر بار مشکلات له میشن ولی از طرف دولت زخم های کاری بهشون زده میشه،مردم چه از بیرون و چه داخل تحت فشارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
به نام خدا

هییییییچ
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق
۱۸:۰۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
خیالتون راحت.هیچ برنامه ای جواب نمیده.مثل این میمونه که توی فوتبال نپال بخواد برنامه ای برای پیروزی مقابل برزیل داشته باشه.از نظر تئوری میشه ولی در عمل هرگزنمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
دولتی که تو 7سال کاری نکرده جز تورم
تویک سال آخر میخواد معجزه کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
هفت ساله برنامه نداشتن الان یه سال باقی مونده رو میخپان چیکار کنن
این دولت و برنامه!!!!!!!! از اون حرفا بودااااا
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۳۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
هیچ نتیجه ملموسی در زندگی مردم اتفاق نیفتاده و مردم همچنان بافشاراقتصادی تحت شدیدترین مشکلات اقتصادی هستند.ایران باید روابط اقتصادی و تجاری خودرا با اروپا ده ها برابر تقویت کندتا تحریم های آمریکا خودبه خود بلااثرگردداکنون با شکاف درشورای امنیت به نفع ایران بهترین زمان مناسب محسوب میشودتاروابط اقتصادی و تجاری علنا با اروپا عادی شودو تجربه نشان داده که تکیه برکشورهای خائن عربی کاملا به منافع ملی آسیب میزند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۲۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
دولت ؟! برنامه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
دولت سه تا یکصد روز فرصت دارد. که همه مشکلات کشور را حل کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۵۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
با توجه به متن مقاله قابل ذکر است که بهترین چراغ راهنما در این خصوص بیانات متعدد و متکرر رهبری معظم الشاءن است که همیشه تاکید بر تکیه بر نخبه گان داخلی و جهش تولیدات دانش وفن و فنآوریهای نوین و قطع وابستگی به بیگانگان با نگاه به تولیدات داخلی و حمایت از صنعت گران و تولید کنندگان داخلی است و دست برداشتن از خام فروشی در حوزه صنعت نفت و معادن است تا دنیای صنعتی جهان مواد را از کشورمان خام نخرند و با مهندسی معکوس تولیدات آن چندین برابر قیمت بر ما محصولات تولید شده از مواد خام خریداری شده از خودمان را بر ما تحمیل نکنند؟چرا؟ هنوز هیئت دولت و رجال سیاسی ما چشم به اروپا و آمریکا دوخته اند؟ مگر رهبر عزیز و معظم و معزز نفرمودند باید فکر کنید هم ملت و هم دولت که تحریمها تا 10سال دیگر ادامه دارند؟ چگونه؟ هیئت دولت و رجال سیاسی ما این گفته را کم اثر کرده و هنوز چشم بدست اروپا و آمریکا دوخته اند؟........تجربه اینهمه بالا و پائین کردن قرارداد برجام توسط اروپائیان و آمریکا پس از تنها 2روز از عمر قراردادبرجام که اولین نقض کنندگان آن باراک اوباما و جان کری بودند کافی نیست؟ احمق درجه یکی بنام ترامپ که نه منطق دارد ونه عقل فقط سرعت این نقض را تشدید کرد اسلاف قبلی با پوزخندهای سیاسی و عکس یادگاری همراه با ژست رسانه ای و نسل جدید آنان یعنی ترامپ بسیار شفاف و بی پروا دست به نقض قرارداد زدند آیا؟ صحیح و درست است که در ادامه مسیر باز هم به این دارودسته اعتماد شود؟..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه مردم ما دربعضی مسائل بصیرت کافی ندارن .فکر میکنن باالتماس کردن به غربیها وارو پا تحریما برداشته میشه. که والله صد برابربدترخاهدشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
برنامه برای کاهش عجب ساده لوحی هستید تا پایان ریاستشان گرانی بلای جان ملت شده و میشود انتظار کاهش
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۲:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
بقول یه بنده خدایی: درختی که 7 سال میوه نداده دیگه میوه نمیده!!
شمام بجا اینکه از دولت حمایت کنی یه کم حرف مردم رو بزن، این دنیا که میگذره ولی اون دنیا هم جوابی داری آخه؟
الان به عنوان رسانه قدرت داری حرف مردم رو بزنی ولی آیا این کار رو میکنی یا مثل تلوزیون سرت رو میکنی زیر برف؟؟
خبرنگار عزیز پولی که میگیری برای تهیه ی کدوم گزارشه؟ گزارش دولت شاد کن یا مردم و خدا شاد کن؟!
اینم سانسورش کن، دیدار به قیامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
کاهش یا مقابله؟
کاهش دست به دامن کدخدا
مقابله دست کردن در جیب مردم یا تقویت تولید داخل که الان اولی بنظر داره پیاده میشه
-
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
مثل هفت سال گذشته مثلا چی کرده الان میخواد چکار کنه
-
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
مثل هفت سال گذشته مثلا چی کرده الان میخواد چکار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
هیچی دلار گرون تر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
یا حضرت عباس دوباره چه خوابی دیدن...مثل اون صبح جمعه نشه دوباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
این دولت برنامه ای ندارد شاید دولت بعدی داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
فقط خدا بهمون رحم کنه با این دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
ابتدا باید جلوی تحریم داخلی گرفته شودیک نمونه کارخانه هایی که از تسهیلات دولت استفاده می کنند صرف کارهایی غیر از تولید میکنندو نظارتی نیست و به بهانه نداشتن پول حق کارگر را پایمال واجناس را روز به روز گران میکنند مسکنی که ساخته می شود در اختیار نور چشمی ها قرار میگیردو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
هییییییییییییییییچ برنامه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
بنظرم میدونم دولت میخواد چیکار کنه،چون همچنین راه حلی رو خودم به استاد دانشگاهمون گفتم، ولی برداشتن تحریمها رو باید برای همه کشورها بخواهیم، نباید خودخواهانه رفتارکنیم، وگرنه نتیجه نمی گیریم.بهتره بااحتیاط و باهمکاری سایر کشورها پیش بریم، میتونیم تا پنج سال آینده کل کشورهای جهان رو از شرّ تحریمها نجات دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
فک کنم جک سال رو گفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
نه داداش دروغ سیزده بدر بود !
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۱:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
هیچ برنامه ای ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
یعنی دولت سه‌تا صد روز به اضافه‌ی یک شصت و پنج روز وقت دارد بر اقتصاد مرده مملکت چوب بزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
هیچ برنامه ای ندارد جز وعده توخالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
دقیقا هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
بورس و تعطیل کنن خیلی بهتره این طوری کسی نمی فروشه حداقل مردم بیشتر از این ضرر نمی کنن خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
مانند بقیه برنامه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
هیچکس نیست به داد بورس برسه ؟؟؟

بابا شما خبرنگارین یه حرکتی بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
هیچکس نیست به داد بورس برسه ؟؟؟

بابا شما خبرنگارین یه حرکتی بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
نتيجه ( كالبد شكافي ) شكافتن جسد قاضي منصوري براي تشخيص چي شد ؟ بالاخره خودشه يا نه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۵۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
ای بابا منتظر چی هستی؟ باشه یا نباشه چیش به شما میرسه؟ حالم رو بد کردی...
Iran (Islamic Republic of)
میکائیل
۱۳:۰۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
جسد متعلق به فرهاد حقی بوده و اصلا ربطی به قاضی منصوری نداشته.
در غیر اینطورت قاضی منصوری زنده هست. و در حال حاضر در ونزئولا مخفیانه زندگی میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
دولت از سال 94 وعده برداشته شدن تحریمها را داد وکدخدا دید و بر تحریمها افزود وامروز از برجام رانده و از برنامه های مصوب مجلس و سیاستهای ابلاغی رهبری مانده شده است و دوباره یه وعده سرخرمن دیگر ؛ شمارابه خدا بس کنید.
Iran (Islamic Republic of)
۹۱۲
۰۹:۵۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
دقت کنید دوستان::
کارشناس گفته اگر در راستای ارمان های انقلاب حرکت ورشد کنیم وبه الهام بخشی ادامه بدیم سایر کشورها از ما یاد میگیرن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
تو راست میگی فکر کنم بدترین مدیران در کهکشان مال ایران باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا زندی
۰۹:۵۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
عجب....پس راهی هم هست چرا حالا که همه له شدن خوب زودتر یه کاری میکردید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
لطفا بورس دیگه خراب نکنید از سهامداران بدبخت کمبود بودجه رو جبران نکنید به ضرر مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
يك عكس يادگاري با ترامپ بگيرد دولت تحريم ها برداشته ميشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
يك عكس يادگاري با ترامپ بگيرد دولت تحريم ها برداشته ميشود
India
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
آمریکا کل حرفش اینه که آمریکا و اسرائیل به رسمیت بشناسیم.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۱۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
آمریکا غلط کرده
India
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
به خاطر مسائل منطقه ای تحریم شدیم که اونم دست دولت روحانی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانب
۱۱:۵۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اتفاقا کوتاه آمدن دولت بااصطلاح تدبیر و امید موجب پررویی آمریکا وتشدیدتحریمها شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
مگه دولت برنامه هم دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۹:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
در تحریمها مردم عامی بسیار ضرر میکنند اگر دولت بخواهد مقاومت کند با ید این فشار خرد کننده بر مردم کمتر شود در واقع این مردم هستند که مقاومت میکنند نه دولت پس برای مقاومت بیشتر تورم و بیکاری ورفاه مردم باید کنترل شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
شعار فقط شعار اصلاح‌طلبان که این چند سال خیری ازشون ندیدیم .
واقعا مملکت آباد کردین ؟
منتظر آمریکایی ها هستین تا مثلا تحریم آزاد کنه ؟
-
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
تحریم یعنی وابستگی به دیگران والسلام.
-
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
بی برنامه گی
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۰۸:۵۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
دولت کاری از دستش برنمیاد چون مشکل از جای دیگس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
چرا از دستش کاری بر نمی آید؟؟؟؟؟
داشتن برنامه اصولی ومنطقی،ضمانت اجرایی،نظارت قدرتمند،ارزیابی برنامه
کدام یک از اینها رو شما تو این دولت دیدین که الان میگین کاری از دستش بر نمی آید؟؟؟؟؟.
تاوقتی مجلس قبل بود می‌گفتین کاری از دستش بر نمی آید
ولییمجلس جدید هنوز نیامده میگین کاری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
یک کشور 80 میلیون نفری مثل ایران ، به 5میلیون پرسنل دولتی و حکومتی و خصولتی احتیاج ندارد. بیشتر از نصف مازاد است. باید حقوقهایشان را کم کنند تا تورم متوقف شود. پیش شرط مدیریت تحریم ، رفع تورم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اتفاقا نیرو بیشتر باحقوق کمتر باید باشد .با اینهمه جوان بیکار فقط گروهی کارمند باحقوق های بسیار بالا در رفاه هستند بقبه جوان ها بیکار مجرد الاف و سرخورده وافسرده ماندند چکار بکنند .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۳۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
خیالتان راحت آخر آخر آخر ته ته ته ماجرای کشمکشهای ایران و آمریکا و همپیمانانش یا به صلح و آشتی و رابطه همه جانبه برقرار میشه مثل زمان قبل از انقلاب اسلامی یا باید در تحریمهای همه جانبه پیشرفت کنیم و تحریمها رو با توانایهای داخلیمون بی اثر کنیم و یا جنگ جهانی سوم سخت و خشنی شروع می شود که انسانها باید به کوه ها و غارها پناه ببرند از شدت حجم آتش دو طرف ، از این سه حالت خارج نیست .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
یقین بدون که اولی درحال اقدامه. وقتی متخصصان جوانمون پره های تک کریستالی توربینهای گازیرو درست کرده اند .پس دراینده همه نیازهارو بمرور برطرف خاهن کرد .البته بشرط خاستن دولتها وسیاستمداران انقلابی وکدخدا ستیز.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
نه مطمعنم که اول محاله. وضع کشور هرروز داره بدتر میشه پس حرفت اشتباهه
France
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اینا رو ول کنین . ترو خدا قیمت مسکن رو شدیدا بیارین پایین . دو لقمه نون خالی پبدا میشه شکممنو سیر کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
و لقمه نون خالی پبدا میشه شکممنو سیر کنه. یعنی ملت ایران اینقدر خوار وخفیف شدن یعنی تصور شما از زندگی مثل انسان همین دو لقمه نون خالی است
آخرین اخبار