واحدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شرایط کاهش شهریه دانشگاه علم و صنعت در ترم جدید

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت گفت: هیئت امنای دانشگاه پیش بینی کرده است در صورت مجازی بودن ترم جدید از میزان شهریه موجود کم شود.

ابوالفضل واحدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه ریزی برای ترم جدید اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت در نظر دارد تا ترم جاری را به صورت مجازی برگزار کند.

او افزود: در صورت بهبود وضعیت کرونا در کشور کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شوند، اما در حال حاضر برنامه ریزی ما برای ارائه آموزش‌ها کاملا به صورت مجازی است.

پذیرش ۲۷۹۰ دانشجو در ترم جدید

واحدی تصریح کرد: ظرفیت دانشگاه علم و صنعت در ترم جدید برای دانشجویان مقطع کارشناسی ۸۴۰ نفر، کارشناسی ارشد در هر دو دوره روزانه و نوبت دوم ۱۵۵۰ نفر و برای دانشجویان دکتری ۴۰۰ نفر است که در مجموع تعداد کل پذیرفته شدگان در ترم آینده ۲۷۹۰ نفر خواهد بود.

او گفت: پذیرش دانشجویان شبانه یا نوبت دوم در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت ۴۰۸ نفر است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت با اشاره وضعیت شهریه دانشجویان در ترم جدید اظهار کرد: هیئت امنای دانشگاه علم و صنعت طبق مصوبه خود پیش بینی کرده است تا در صورت مجازی بودن ترم جدید از میزان شهریه موجود کم شود.

واحدی درباره معایب آموزش‌های مجازی گفت: مجازی بودن کلاس‌ها باعث تغییر و تحول شیوه آموزشی، بازنگری در آموزش، بازنگری در محتوی دروس، صرفه جویی در رفت و آمد دانشجویان و استادان شد، اما آموزش‌های حضوری تاثیراتی داشتند که می‌توان به ارتباط بیشتر و صمیمی‌تر استادان و دانشجویان، بازخورد گرفتن از چهره دانشجویان توسط استادان به منظور درک مفاهیم دروس و ... اشاره کرد که در صورت مجازی بودن کلاس‌ها این روند دیگر وجود نخواهد داشت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به حضور دانشجویان در خوابگاه اظهار کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با تمهیداتی که دانشگاه اندیشیده است در خوابگاه‌ها حضور یافته و کار‌های عملی خود را به سرانجام می‌رسانند.

واحدی در پایان یادآوری کرد: دانشگاه علم و صنعت تلاش کرده تا ظرفیت‌ها را مطابق مصوبه‌ای که سازمان امور دانشجویان اعلام کرده است، پر کند. در واقع دانشجویان کمتر از یک سوم ظرفیت‌ها در خوابگاه حضور دارند، برای مثال از ۳۰۰۰ ظرفیت موجود در خوابگاه‌ها در حال حاضر کمتر از ۱۰۰۰ دانشجو حضور دارند تا به این صورت سلامت دانشجویان حفظ شده و به راحتی تحصیلات خود را ادامه دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار