کمک به دانش آموزان نیازمند گیلانی با کمک نیات واقفان

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: بیش از ۲۲۰میلیون ریال از محل درآمد موقوفات برای کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: یکی از این طرح‌های اجتماعی سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات موقوفات برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت در قالب تهیه لوازم‌التحریر با عنوان طرح مهر تحصیلی است و با توجه به بازگشایی مدارس  از محل درآمد موقوفات برای کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند ، بسته های کمک آموزشی خریداری و توزیع شده است.

اوافزود: طرح مهر تحصیلی هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و با شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت از طریق مراجع ذی صلاح مانند آموزش و پرورش، موسسات خیریه و پرورشگاه‌ها و اداره بهزیستی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در  اجرای مهر تحصیلی از سوی اداره کل اوقاف گیلان ۱۷۰ بسته لوازم تحریر و کمک آموزشی میان دانش آموزان کم برخوردار استان اهدا شده است که این بسته ها  ۶۰ بسته ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ۱۱۰ بسته متعلق به دانش‌آموزان دوره متوسطه است.

حجت الاسلام علیزاده ، ارزش بسته‌های اهدایی را  ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این بسته‌ها از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت در چهار شهرستان رشت، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و تالش تهیه  و توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: موقوفات آقا سید جنید سیاهکوچه، میرمرادی و موقوفه سید جلال الدین اشرف (س) آستانه اشرفیه، ناصرقلی خان امجدالدوله، حاج صالح نویدی و آقا سید ابراهیم گوراب زرمیخ صومعه سرا، اسماعیل گواهی شهرستان تالش و عبدالعلی لنکرانی و ساداتی رشت از جمله موقوفاتی است که نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت دارند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.