تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر

همایش "یاوران معروف" به منظور تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر با حضور آیت الله مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، همایش "یاوران معروف" ،  درهفته امربه معروف ونهی ازمنکر، به منظور تجلیل از آمران به معروف وناهیان از منکر ومشاورین در طرح سلمان محمدی(صل الله علیه وآله) با حضور  آیت الله مهدوی امام جمعه موقت اصفهان به صورت محدود و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.
 
آیت الله مهدوی، امام جمعه موقت و نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت:   در جامعه امروز همه افراد باید امر کننده به معروف باشند و در مرحله اول امر به معروف که تذکر لسانی است شرکت کنند، اما مراحل بعدی امر به معروف که عمل به قانون است، وظیفه سازمان های مرتبط با این امر است.

او با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید سبب اتحاد جامعه شود ادامه داد:  نباید برخورد‌های چکشی در جامعه انجام شود، ولی توجه به قانون هم ضروری است و این امر باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: جامعه ما شیعی و اسلامی است و همه معروفات زیربنای مصلحت و همه منکرات زیربنای مفسده دارد، ما باید همزمان با امر به معروف، اقناع فکری هم در جامعه داشته باشیم و شرایط امروز جامعه ما نشان می دهد ما در این حوزه کم کاری کردیم.

آیت الله مهدوی ادامه داد: یکی از پایگاه‌هایی که باید در جریان امر به معروف و نهی از منکر به آن توجه شود خانواده است، اگر فرزندان، در خانواده مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار نگیرند، در جامعه هم پذیرای آن نخواهند بود.

او با گلایه از وضعیت حجاب در جامعه امروز  افزود: تذکر لسانی توسط گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر باید توسط افراد و گروه‌های متعدد انجام شود، چرا که تکرار تذکرات سبب میشود توجه افراد جامعه به این امر بیشتر شود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.