انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران با شرکت منابع آب ایران

تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه میان دانشگاه علم وصنعت و شرکت منابع آب ایران در این دانشگاه به امضا رسید.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم وصنعت ایران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علم و صنعت با شرکت منابع آب ایران، گفت: امیدواریم با همکاری اعضاء هیات علمی دانشگاه، هم افزایی خوبی در حوزه منابع آب کشور صورت پذیرد.

او سپس با ارائه معرفی مختصری از دانشگاه و برنامه راهبردی آن، تاکید کرد: سال گذشته برای تنوع بخشی به واحدهای پژوهشی دانشگاه، مصوبه هیات امنا و وزارت علوم را اخذ کردیم و یکی از مصوبات مهم، بحث اندازه گیری بود.

رئیس دانشگاه علم وصنعت ایران با اشاره به اینکه این دانشگاه برای تبدیل از نسل اول و دوم به دانشگاه ارزش آفرین و جامعه محوری که باید در کنار فعالیت آموزشی و پژوهشی، فعالیت فناورانه نیز ارائه دهد، گفت: برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل چهارم، زیست بوم جدید را در دانشگاه علم و صنعت ایران شکل داده‌ایم که کمک می‌کند فعالیت‌های فناورانه در دانشگاه به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام و حمایت شوند.

ذاکری با اشاره به اینکه تاکنون در بحث اندازه‌گیری سیالات، اقدامات بسیار خوبی در دانشگاه صورت گرفته است، اظهار امیدواری کرد: همکاری مشترک دانشگاه و وزارت علوم، هم افزایی خوبی را در جهت رفع نیازهای مجموعه وزارت نیرو و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه صورت دهد.

در ادامه مراسم  حاج رسولی با تشکر از دانشگاه علم و صنعت ایران بیان کرد: امیدورایم شرکت منابع آب ایران و وزارت نیرو بتوانند از ظرفیت‌های دانشگاه برای بهبود و پیگیری پروژه‌های خود بهره برند.

او  با اشاره به اینکه در بحث منابع آب زیرزمینی چند طرح در شورای عالی آب مطرح شده که باید با جدیت پیگیری شود، افزود: پروژه نصب کنتور برای آب‌های کشاورزی، یکی از دو طرح بزرگ وزارت نیرو در حوزه آب‌های زیرزمینی است. اقداماتی برای ساخت کنتور کشاورزی با اندازه‌های بزرگ انجام شده ولی برای این کار آزمایشگاه مرجع مناسبی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران توضیح داد: تاکنون برای حدود ۷۰ هزار حلقه چاه (از مجموع ۴۴۰ هزار حلقه چاه موجود در کشور)، کنتور نصب شده است.

او  افزود: با تجربیاتی که از کشورهای دیگر در دست است به این جمع بندی رسیدیم که هزینه آب مصرفی کشاورزی افرادی را که از چاه برقی استفاده می‌کنند، با مصرف برق آن‌ها و در بخش چاه‌های دیزلی، با نصب کنتور اندازه گیری حجمی، میزان مصرف مشخص شود که عرصه بزرگی است و جای کار بسیار دارد.

 


بیشتر بخوانید:


گفتنی است همکاری در ایجاد آزمایشگاه مرجع مورد تایید اداره استاندارد و مراجع بین المللی در زمینه ابزارهای اندازه گیری آب و ارتقاء کمی و کیفی ابزارهای اندازه‌گیری مورد نیاز شرکت منابع آب، هوشمندسازی، دیسپاچینگ برداشت‌های آب در کشور و بحث آموزش از جمله مفاد این تفاهم نامه بوده و این تفاهم نامه در زمینه مترینگ و اندازه‌گیری به امضا رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار