مدارس چهارمحال و بختیاری از ۱۵ شهریور باز هستند/ فراهم شدن فرصت برابر آموزشی برای همه دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: فرصت برابر آموزشی برای همه دانش‌آموزان در مناطق مختلف استان در سال تحصیلی فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در جمع معاونان و روسای آموزش و پرورش مناطق ۱۷ گانه استان با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: فرصت برابر آموزشی برای همه دانش‌آموزان در مناطق مختلف استان در سال تحصیلی فراهم شده است.

او با اشاره به اینکه از ۱۵ شهریورماه تمام مدارس باز هستند و مدیران و معلمان در مدارس حضور دارند افزود: حضور دانش آموزان براساس وضعیت منطقه اعلام می‌شود.


بیشتر بخوانید


قائدامینی با تأکید به اینکه ارائه آموزش در مناطق مختلف بر اساس وضعیت شیوع کرونا به صورت حضوری، نیمه حضوری، غیرحضوری انجام می‌شود اضافه کرد: ارائه آموزش غیرحضوری فقط از طریق شبکه شاد نیست و باید از ظرفیت صدا و سیما، درسنامه‌های آموزشی، تولید محتوای آموزشی در قالب سی دی و همچنین برقرار تماس تلفنی با دانش‌آموز از طرف معلمان انجام شود.

او ادامه داد: ۸۲ درصد دانش‌آموزان استان به شبکه شاد متصل هستند و نداشتن موبایل شخصی برای برخی از دانش‌آموزان و یا دسترسی نداشتن به اینترنت نباید آموزش دانش‌آموزان را متوقف کند.

قائدامینی با تأکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و همچنین شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه هستیم گفت: مدیریت آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت باید مدیریت شرایط بحرانی باشد.

او افزود: آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت تعطیل بردار نیست و باید یک خط بطلان بر روی تعطیلی نظام آموزش و پرورش کشیده شود.

قائدامینی به ابلاغ دستورالعمل برگزاری کلاس‌های درس و فعالیت مدارس که از سوی وزارتخانه به استان‌ها و مدارس ابلاغ شده اشاره و اضافه کرد: باید این دستورالعمل بومی‌سازی شود و نمی‌توان بر اساس یک دستور العمل سراسری وضعیت را اداراه کرد.

او ادامه داد: وضعیت برگزاری کلاس‌های درس در سطح مناطق آموزش و پرورش متفاوت است و باید روزانه براساس ارزیابی وضعیت مناطق، برنامه ریزی انجام و در خصوص برگزاری کلاس‌های درس تصمیم گیری و اطلاع رسانی شود.

قائدامینی گفت: در سال تحصیلی جدید، ۱۴ هزار کادر آموزشی، ۲۱۰ هزار دانش آموز و ۴۲۰ هزار اولیا دانش آموز را زیر پوشش داریم که این جمعیت معادل دو سوم جمعیت استان است.

او به کسب رتبه برتر استان در ثبت نام و توزیع کتاب درسی و ثبت نام دانش آموزان اشاره کرد و افزود: تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری و آغاز فعالیت آموزشی مدارس در استان فراهم شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.