حجم آب سد مهاباد ۱۴ میلیون متر مکعب کاهش یافت

رئیس امور آب مهاباد گفت: حجم آب مخزن دریاچه سد مهاباد به ۹۳ میلیون متر مکعب رسیده که این مقدار ۱۴ میلیون متر مکعب کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

رضا جهینی رئیس امور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یکهزار و ۳۴۶ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این مقدار نیز ۱۹۶ سانتی‌متر کمتر از تراز سد در مدت مشابه سال قبل است.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: هم‌اکنون ورودی آب به داخل دریاچه سد مهاباد ۰.۰۸ متر مکعب در ثانیه است که این مقدار در مدت مشابه سال قبل ۰.۰۲ متر مکعب در ثانیه بود.


بیشتر بخوانید


رئیس امور آب مهاباد بیان کرد: هم‌اکنون دبی خروجی آب از سد مهاباد ۵.۱۵ مترمکعب در ثانیه است که برای مصارف شرب صرف و سهمیه بخش کشاورزی رهاسازی می‌شود.

جهینی اضافه کرد: در سال آبی جاری ۳۳۵ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه باران‌سنجی سد مهاباد ثبت شده که ۵۱ میلی متر نسبت به سال زراعی گذشته کمتر است.

او از شهروندان خواست نسبت به نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و درصورت مشاهده هرگونه عامل آلوده‌کننده آب، موارد از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله به این اداره اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.