راه اندازی نخستین بورس زیره سبز کشور در تربت حیدریه

رئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: برای نخستین بار بورس زیره سبز در این شهرستان راه اندازی شده است که در حال حاضر شاهد صادرات آن به کشور‌های اروپایی و آسیایی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا عباسپور رئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به راه اندازی نخستین بورس زیره سبز کشور در این شهرستان، گفت: اولویت جهاد کشاورزی افزایش بهره‌وری آب است به طوری که ۹۰درصد اعتبارات این اداره به موضوع آب و پروژ‌های آب اختصاص می‌یابد.

او افزود: در طول چهار سال ۵۷هزار و ۱۴ هکتار آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر ۶۴۵ میلیارد ریال اجراشد که تمام این اعتبارت به صورت بلاعوض بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه ادامه داد: ۱۹۹ کیلومتر لوله گذاری و کانال بتنی با اعتبار ۹میلیارد و ۹۲۱میلیون تومان برای خرده مالکان به صورت بلاعوض و از اعتبارات دولتی اختصاص یافت.
بیشتربخوانید

 
عباسپور بیان کرد: ۸۰درصد اراضی مستعد شهرستان با آبیاری تحت فشار انجام می شود به طوری که از ۳هزار ۸۵۰هکتار اراضی باغی و کشاورزی تاکنون ۲۱هزار هکتار آن مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار هستند.

او تصریح کرد: در یک سال گذشته ۶۵۰هکتار از اراضی به آبیاری تحت فشار مجهز شده. اند که برای طرح ۹میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان از اعتبارات ملی هزینه شده است.

رئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه تاکید کرد: درحال حاضر ۲هزار و ۲۰۰هکتار از مزارع غلات این شهرستان به صورت قطره‌ای آبیاری می شود که این کار در سطح کشور بی نظیر است.

عباسپور اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۱۵ دستگاه انواع تراکتور و ۱۲۰ دستگاه انواع ادوات کشاورزی با اعتبار ۱۱میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان به صورت وام جذب و در اختیار کشاورزان قرار داده شده‌است.

او در ارتباط حوزه زنجیره مرغ افزود: در سال ۹۶ طرح‌های زنجیره طیور در قالب ۳طرح آغاز شده است و ۲ واحد تولید خوراک طیور در منطقه راه اندازی شد و با وجود چند مرغداری گوشتی خلا مرغ‌های مادر احساس شد که با تلاش توانستیم یک واحد مرغ مادر را با ظرفیت ۱۶۰ هزار قطعه آماده کنیم که در کشور بی نظیر است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه ادامه داد: در هفته دولت ۲۱پروژه با اعتبار ۸ میلیارد تومان شامل لایروبی و مرمت قنوات، لوله گذاری و آبیار تحت فشار  به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.