حمله راکتی مجدد به نزدیکی سفارت آمریکا در عراق

برای دومین بار در چند ساعت گذشته افراد ناشناس اقدام به شلیک راکت به منطقه سبز بغداد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، برای دومین بار طی ساعات اخیر منطقه سبز بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفت.

بر این اساس، شبکه الجزیره از شنیده شدن صدای انفجار ۴ راکت در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر داد.

پس از این انفجار آژیر‌های خطر در سفارت آمریکا به صدا در آمد. هنوز از تلفات و خسارات احتمالی این حمله راکتی خبری منتشر نشده است.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله راکتی را برعهده نگرفته است.

در حمله نخست نیز دو موشک کاتیوشا به محوطه داخلی سفارت امریکا در بغداد اصابت کرد ولی تلفات جانی درپی نداشت.

منطقه الخضرا یا منطقه سبز، یک منطقه فوق امنیتی در مرکز شهر بغداد است و بیشتر مراکز دولتی و سفارتخانه‌های کشور‌های خارجی از جمله آمریکا در این منطقه قرار دارد. همانند گذشته هیچ فرد و یا گروهی مسئولیت حملات راکتی دیشب را به عهده نگرفته اما از حمله هوایی سال گذشته آمریکا به پایگاه‌های ارتش و نیرو‌های مردمی عراق یا الحشد الشعبی در منطقه القائم و شهادت ۴۰ نفر از آنها، احساسات ضدآمریکایی در عراق بیشتر شده و طی ماه‌های گذشته حملات راکتی افراد ناشناس به سفارت آمریکا و پایگاه‌های آمریکایی در عراق افزایش یافته است.

بعد از شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس، نائب رئیس سازمان نیرو‌های مردمی عراق توسط آمریکا، پارلمان عراق در دی ماه ۹۸ طرح خروج نیرو‌های خارجی و آمریکایی از این کشور را تصویب کرد، اما مقامات آمریکا اعلام کرده‌اند که به این زودی‌ها عراق را ترک نخواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار