۲۷۰ کانون فرهنگی مساجد در استان بوشهر با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراسم عزاداری سروروسالار شهیدان را برگزار می‌کنند.

دبیر کانون‌های فرهنگی مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: امسال با توجه به شرایط ناشی از کرونا و دستور‌های منتشر شده در این خصوص، همه مساجد و حسینیه‌ها نمی‌توانستند برنامه عزادارای برگزار کنند، اما هرهیات و کانونی تلاش کرد در حد توان خود عزای امام حسین (ع) را برپاکند.

علیرضا پولاد افزود: حتی برخی مساجد که توان برگزاری مراسم را ندارند با پخش صدای نوحه‌خوانی سال‌های گذشته نوای نوحه را در محله خود طنین انداز می‌کنند.

او ادامه داد: ۴۰۰ کانون فرهنگی مساجد در استان داریم که ۲۷۰ کانون از ابتدای محرم میزبان برنامه‌های عزاداری با حفظ دستور‌های بهداشتی هستند.


بیشتر بخوانید


دبیر کانون‌های فرهنگی مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: در این میان، ۱۳۰ کانون فضای مناسبی دارند و می‌توانند پذیرای تعداد بیشتری از عزاداران باشند.

پولاد بیان کرد: کانون‌های مساجد تلاش کرده‌اند که برنامه‌های عزاداری خود را از طریق فضای مجازی به صورت مستقیم پخش می‌کنند.

او گفت: افزون بر این، ۱۴ هیات مذهبی هم به صورت سیار در مناطق مختلف استان در خیابان‌ها و معابر حضور می‌یابند و نوحه‌خوانی می‌کنند.

دبیر کانون‌های فرهنگی مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در شهر بوشهر چهار تکیه در نظر گرفته شده که در حوزه‌های اجتماعی کار می‌کنند.

پولاد، با اشاره به راه‌اندازی پویش هر خانه یک حسینیه و برپایی روضه خوانی‌های خانگی، و نصب پرچم‌های عزا بر سر در خانه‌ها، بیان کرد: تمام برنامه‌ها با حفظ شرایط بهداشتی که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرده، برگزار می‌شود.

او همچنین از راه‌اندازی دو پویش اجتماعی خبر داد برای اینکه عزاداران حسینی به همنوعان خود کمک کنند؛ یکی پویش کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به تامین هزینه‌های درمانی بیماران کلیوی.

دبیر کانون‌های فرهنگی مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از همه عزاداران خواست به این پویش‌ها بپیوندند تا به نیازمندان، یاری رسانند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.