حریرچی در گفت و گو باباشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازدید ۷ هزار و ۸۰۰ بازرس از حوزه‌های امتحانی در کشور/لزوم رعایت دقیق ملاحظات ایمنی برای بهبودیافتگان کرونا

معاون کل وزارت بهداشت گفت: فردی که قبلا به کرونا مبتلا شده باید مثل یک فرد عادی ملاحظات ایمنی، مسائل بهداشتی مانند زدن ماسک را رعایت کند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجرای دستورالعمل های بهداشتی  در کنکور سراسری امسال اظهار کرد: خوشبختانه دستورالعمل های بهداشتی در آزمون های سراسری امسال به خوبی اجرا شد و فاصله گذاری اجتماعی صندلی ها درکنکور  سراسری بر اساس شیوه نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت صورت گرفت.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد : در کنکور سراسری امسال ۷۸۰۰ بازرس از طرف وزارت بهداشت از حوزه های امتحانی بازدید و عملکردمتولیان برگزار کننده کنکور  را بسیار خوب ارزیابی کردند.

حریرچی با بیان اینکه  بازرسان وزارت بهداشت در برخی از حوزه های امتحانی تجمع همراهان داوطلبان کنکور را گزارش کردند،  بیان کرد: برخی از همراهان داوطلبان کنکور در معدود حوزه هایی تجمع کرده بودند که مسئله خاصی در این زمینه وجود ندارد و به طور کلی آزمون سراسری امسال به خوبی و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

معاون کل وزارت بهداشت  با اشاره به ابتلای مجدد  بهبود یافتگان بیماری کرونا اظهار کرد:  سطح ایمنی آنتی بادی بهبود یافتگان کرونایی بعد از دو یا سه ماه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند اما تغییرات ایمنی سلولی بدن در افراد بهبود یافته  باید مورد بررسی و مطالعه بیشتری قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید

سفر‌های بین شهری میزان ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد


او تاکید کرد: مطالعاتی در خصوص میزان روند ابتلای مجدد در بهبود یافتگان کرونا به این عارضه از نزدیک به صفر تا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گزارش شده است، اما در یک مقاله‌ای میزان ابتلای مجدد افراد به بیماری کووید ۱۹ را به طور متوسط ۱۴ درصد ذکر کرده است به همین دلیل فردی که قبلا مبتلا شده و مخصوصا آن‌هایی که چند ماه از بهبودی شان گذشته باشد باید مثل یک فرد عادی ملاحظات ایمنی، مسائل بهداستی مانند زدن ماسک را رعایت کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.