انتقاد وزارت امور خارجه آمریکا از تحقیقات دموکرات‌ها درباره پمپئو

وزارت امور خارجه آمریکا از دموکرات‌ها برای اینکه مایک پمپئو را یک بازیگر نمایش سیاسی توصیف کرده بودند، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا در نامه‌ای به کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان گفت که آن‌ها موظف نیستند اسناد مربوط به ماجرای اوکراین گیت را به آنان ارائه دهند، زیرا این کمیته به جای تحقیق درباره اتهامات علیه جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، در مورد مایک پمپئو، وزیر امور خارجه فعلی تحقیق می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در این نامه به نوبه خود از اعلامیه دادرسی کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان برای آنکه پمپئو را یک «بازیگر نمایش سیاسی» توصیف کرده بود، انتقاد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در این نامه اعلام کرد در صورتی اسناد وزارت خانه را در اختیار مجلس نمایندگان قرار می‌دهد که رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان توضیح دهد در مورد چه مسئله خارجی تحقیق می‌کند.

رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه از دادرسی علیه وزیر امور خارجه آمریکا خبر داد و گفت دیپلمات ارشد این کشور درخواست این کمیته را برای بررسی رفتار وی نادیده گرفته است.

الیوت انگل، نماینده دموکرات  ایالت نیویورک، گفت: این کمیته پس از امتناع پمپئو از ارائه اسناد مربوط به تحقیق در مورد این موضوع که آیا وی از منابع دولتی به دلایل سیاسی سوء استفاده کرده است یا نه، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای تحقیق از وزیر امور خارجه به علت نادیده گرفتن این درخواست کمیته تهیه خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار