اقامه نماز ظهر عاشورا در کرمان + تصاویر

نماز ظهر عاشورا در جای جای استان کرمان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مردم در جای جای استان کرمان همزمان با  طنین زیبای اذان، به یاد آخرین نماز سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا نماز ظهر را به پا داشتند. 

 امسال مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کووید ۱۹، طبق نظر ستاد ملی کرونا نماز ظهر را به صورت متمرکز برگزار نکردند؛ بلکه هر هیئت در فضای باز این فریضه الهی را در اول وقت با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری های مناسب اجتماعی به پا داشت. 

گلزار شهدای کرمان 

 مردم در گلزار شهدای کرمان پس از اقامه عزای حسینی، هنگام نماز ظهر با اقتدا به سیدالشهدا(ع) نماز ظهر خود را در اول وقت اقامه کردند. نماز ظهر عاشورا در گلزار شهدای کرمان به صورت جماعت و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد. 

اقامه نماز روز عاشورا در گلزار شهدا

 

اقامه نماز روز عاشورا در گلزار شهدا

اقامه نماز روز عاشورا در کرمان

اقامه نماز روز عاشورا در گلزار شهدا

  امامزاده صالح ( ع) شهرستان انار 

 عده ای از مردم شهرستان انار نیز نماز ظهر عاشورا را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در امام زاده صالح(ع) انار اقامه کردند. 

 نماز عاشورا در انار

 

 نماز عاشورا در انار

 

 نماز عاشورا در انار

 جوپار 

 مردم جوپار نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی با تاسی به سالار شهیدان نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

اقامه نماز ظهر عاشورا در کرمان

 

 شهرستان کوهبنان 

 عزاداران حسینی  در کوهبنان  نیز در روز عاشورا نماز ظهر  را اقامه کردند. 

 نماز طهر عاشورا در کوهبنان

 نماز طهر عاشورا در کوهبنان

 شهرستان سیرجان 

مردم مومن دیار دارالحسین شهرستان سیرجان به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان(ع) و یاران با وفایش، نماز ظهر عاشورا را با رعایت  دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقامه کردند.

سهراب بهاالدینی، سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: به منظور پیشگیری از کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، نماز ظهر عاشورا مانند سال‌های قبل با حضور هیئت‌های سوگوار و عاشقان امام حسین (ع) در فضای باز و به امامت امام جمعه شهرستان سیرجان اقامه شد.

 او با بیان اینکه همکاری هیئت‌ها و مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی کم نظیر بود، افزود: اگرچه شیوع کرونا باعث اعمال محدودیت و تغییر در شیوه برگزاری مراسم عزای اباعبدالله الحسین (ع) شد؛ اما این موضوع ذره‌ای از شور و شعور حسینی مردم مومن کم نکرد و آن‌ها در تمام این مدت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی این ایام را گرامی داشتند.

سرپرست فرمانداری سیرجان ضمن قدردانی از همکاری و همراهی هیئت ها و مردم در رعایت نکات بهداشتی پیشگیری از کرونا در مراسم عزاداری امام حسین (ع) تصریح کرد: مایه‌ خرسندی‌ است که با مدیریت و همراهی هیئت ها، مساجد و جوانان، مراسم‌های سوگواری امام حسین (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان برگزار شد.

 برگزاری نماز طهر عاشورا در سیرجان

 برگزاری نماز طهر عاشورا در سیرجان

انتهای پیام/ م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار