استاندار فارس تاکید کرد؛

قرار دادن کلیپ آموزشی حفاظت از سلامت در اختیار دانش آموزان و والدین

استاندار فارس در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: همه کلیپ‌های آموزشی باید برای حفاظت از سلامت در اختیار دانش آموزان و والدین آن‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه هر دستگاه تخصصی باید مسئولیت عملکرد و تصمیمات  خود را بپذیرد و پاسخگوی مطالبات مردمی و افکار عمومی باشد، بیان کرد: آنچه قانونی و جز مطالبات است در هر دستگاه اجرایی به ویژه آموزش و پرورش که با بخش گسترده‌ای از جامعه در ارتباط است باید در دستور کار قرار گیرد.

او، با تاکید بر اینکه وظیفه آموزش و پرورش آگاهی بخشی و تعلیم و تربیت دانش آموزان است، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم آموزش و پرورش وجه المصالحه گروه‌های سیاسی قرار گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: اگر فرزندان این مرز و بوم به درستی آگاه شوند و در مسیر کسب دانایی و علم قرار گیرند می‌توانند برای خود تصمیم بگیرند و انتخاب کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس ، افزود: هر دستگاه اجرایی باید بتواند انتقادات و یا تخریب‌های احتمالی را در حوزه وظایف خود پاسخ دهد، تا از خدمات آن دستگاه اجرایی در خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت تقدیر شود.

او، در خصوص بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه امسال نیز اضافه کرد: در شرایط موجود و با توجه به تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا باید به نحوی عمل شود که هیچ آسیبی به دانش آموزان وارد نشود.

 رحیمی، از سازمان آموزش و پرورش و اداره کل صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد  با هماهنگی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همه امکانات مورد نیاز خود را برای حفاظت از سلامت دانش آموزان  فراهم کنند تا از دغدغه والدین کاسته شود.

استاندار فارس با تاکید بر اثر بخشی اجرای طرح آجر به آجر برای ساخت مکان‌های آموزشی با مشارکت خیران، گفت: بی تردید برنامه ریزی و تبلیغات کافی برای اجرای هر چه بهتر این طرح سبب ارتقا مکان‌ها و زیر ساخت‌های آموزشی می شود.

 او، بیان کرد: طرح آجر به آجر این امکان را فراهم می‌کند تا مشارکت‌های کوچک  برای ساخت مکان‌های آموزشی جذب شود.

استاندار فارس با اشاره به الویت قرار دادن تامین مسکن برای فرهنگیان  تصریح کرد: راه تحول کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد بنابراین فرهنگیان به عنوان دست اندرکاران این تحول نباید گرفتار تامین معیشت و مسکن باشند هر چند این قشر ارزشمند به رغم همه مشکلات و کاستی‌ها نیز رسالت خود را انجام می‌هند.

رحیمی، ادامه داد:  بهره گیری از املاک مازاد و مولد سازی این املاک در آموزش و پرورش  باید شناسایی و در سامانه مربوطه ثبت شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس درباره پرداخت سهم ۵ درصدی آموزش و پرورش از پرداخت عوارض شهرداری، افزود: این موضوع تکلیفی قانونی بوده که درصورت اجرا نشدن نقض قانون است و باید پیگیری شود.

 او، اضافه کرد: این سهم از عوارض شهرداری در هر مکانی که اخذ می‌شود باید در همان مکان مورد استفاده قرار گیرد.


استاندار فارس با تاکید بر اینکه سند تحول آموزش و پرورش به عنوان سندی راهبردی و بالا دستی باید به مورد توجه باشد، اظهار کرد: تکالیف دستگاه‌های مختلف در این سند مشخص شده و استانداری به عنوان نهادی نظارتی باید بر چگونگی عمل به این وظایف نظارت کند.

همچنین رئیس شورای آموزش و‌پرورش استان فارس  از آموزش و پرورش و شورای فضای مجازی در اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس درخواست کرد که  در اسرع وقت کلیپ‌های آموزشی را  تهیه کرده و روش‌های صحیح حفاظت از سلامت در دوران کرونا را به دانش آموزان و والدین آن‌ها آموزش دهند.

رحیمی، بیان کرد: سرویس مدارس باید بخشی نگری را کنار گذاشته و تامین نیاز‌ها و خواسته‌های دانش آموزان را مد نظر قرار دهند.

گرفتن تست از دانش آموزانی که علائم ابتلا به بیماری  کرونا را دارند نیز از پیشنهادات استاندار فارس برای بازگشایی مدارس در شهر‌های سفید استان بود.

استاندار فارس با اشاره به شرایط ویژه کرونایی، تصریح کرد: هنر یک مدیر گرفتن تصمیمات مناسب در شرایط ویژه و بحرانی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس در پایان افزود: آموزش و پرورش دستگاهی گسترده است و پاسخ به مطالبات جامعه فرهنگی و خواسته‌های دانش آموزان در این دستگاه با اعتبارات مبتنی بر درآمد‌های نفتی دشوار است، که دولت تدبیر و امید تلاش کرده امکانات مورد نیاز برای توجه به آموزش و پرورش را تامین کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار